Pentru moment, eliberarea cărților de identitate electronice este gratuită, iar banii sunt plătiți de statul român din PNRR. Aceste buletine noi vor conține un CIP pe care vor fi stocate o serie de informații.
Locul nașterii nu va mai apărea inscripționat pe ele, acesta fiind stocat în CIP-ul de pe verso. Adresa de domiciliu și reședința se vor regăsi, de asemenea, în memoria electronică a cărții de identitate.
Proiectul pilot a fost lansat în Cluj iar aceste cărți de identitate se plăteau de către solicitant cu 67 de lei. De acum înainte, statul va suporta costurile iar obiectivul este atingerea numărului de opt milioane şi jumătate de cetățeni care să aibă un astfel de buletin.
Din 2030, oricine vrea să iasă din țară pe baza cărții de identitate, nu o va putea face dacă nu deține una electronică.
”În vară ne pregătim să extindem la nivel național emiterea cărții electronice de identitate.
Va fi un proces treptat, ne pregătim pentru București în vară pentru ca ulterior să extindem la nivelul marilor municipii și ulterior tuturor municipiilor, astfel încât până la 31 decembrie al acestui an să putem emite cărți de identitate electronice în orice punct în care emitem în prezent.
Actualul cadru normativ va permite oricărui cetățean să solicite preschimbarea actualului act de identitate cu unul nou, electronic. Bineînțeles că într-o primă etapă, la momentul deschiderii în acea localitate, în acel municipiu, îi vom prioritiza pe cei care au documentele expirate”, a explicat Cătălin Aurel Giulescu, chestor de poliție, la Antena 3 CNN.