Antena 3 CNN Externe Care ar putea fi cauza accidentului de avion din Brazilia, care a ucis 62 de oameni. Cutia neagră a fost recuperată

Care ar putea fi cauza accidentului de avion din Brazilia, care a ucis 62 de oameni. Cutia neagră a fost recuperată

Claudia Popovici
2 minute de citit Publicat la 07:00 12 Aug 2024 Modificat la 07:00 12 Aug 2024

Anchetatorii au recuperat cutia neagră a avionului turbopropulsor ATR-72 operat de transportatorul regional Voepass care s-a prăbuşit vineri într-o zonă rezidenţială de lângă Sao Paulo, Brazilia. Raportul preliminar privind prăbușirea avionului este așteptat să fie publicat în termen de 30 de zile, informează Associated Press şi SkyNews

[GAL layout="4"]

Avionul companiei aeriene locale Voepass, un turbopropulsor ATR 72 cu două motoare, se îndrepta către aeroportul internațional din São Paulo, Guarulhos, cu 58 de pasageri și patru membri ai echipajului, când s-a prăbușit în orașul Vinhedo.

Din imaginile apărute pe reţele sociale se observă cum avionul zboară descendent în spirală și prăbușindu-se în vegetație, în apropierea caselor, în timp ce un nor gros de fum negru se ridica deasupra epavei.

Un martor al tragediei a spus că a presupus că pilotul a virat pentru a evita prăbușirea într-o zonă construită din apropiere.

„Cred că pilotul a încercat să evite un cartier din apropiere, care este dens populat,” a declarat el

El a spus că avionul „se rotea, dar nu se deplasa înainte” și „la scurt timp după aceea a căzut din cer și a explodat”. 

În ultimele 60 de secunde ale zborului, avionul a intrat într-o coborâre cu o viteză uriaşă, aparent în condiții meteo clare, cu prognoza care indica ploaie ușoară și vânt de 10 km pe oră (6 mph) în zonă, spun experţii. 

Ce ar fi putut provoca prăbuşirea avionului brazilian care a ucis 62 de persoane?

Profesorul de aeronautică și astronautică de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT), John Hansman, a exclus posibilitatea ca vremea să fi cauzat incidentul.

„Ar putea fi vorba de o defecțiune a unui motor pe o parte, care a fost gestionată greșit de echipaj,” a spus Hansman.

„Ar putea fi tracțiunea motorului rămas care a declanșat rotația descendentă", a mai spus el. 

Consultantul american în siguranța aviației și fost pilot comercial John Cox a intervenit și, fără a valida datele de zbor, a spus că echipajul ar fi putut pierde controlul înainte de un eveniment dezastruos la bord.

„Nu punem avioanele comerciale în rotație. Deci, asta indică faptul că la un moment dat avionul a intrat în vrie (n.r  avionul pierde stabilitatea și începe să se rotească necontrolat în timp ce pierde altitudine) iar echipajul de zbor a pierdut controlul asupra lui. Dar se pare că ar fi avut loc un eveniment catastrofal înainte de această pierdere a controlului,” a spus el.

Șeful centrului brazilian de investigare a accidentelor aviatice, Cenipa, a declarat că cutia neagră a avionului, care conține înregistrări vocale și date de zbor, a fost recuperată de la locul accidentului și era intactă.

Poliția Federală din Brazilia investighează prăbușirea avionului și a trimis specialiști în accidente aviatice și echipe pentru identificarea victimelor dezastrului pentru a le oferi asistență.

Anchetatori din Franța și Canada, precum și autoritatea de siguranță a Europei, vor oferi, de asemenea, sprijin.

Tragedia aviatică de la Sao Paulo a fost cel mai mortal accident aviatic din lume de la prăbușirea unui avion Yeti Airlines în Nepal în ianuarie 2023, când 72 de persoane au murit la bord după ce avionul nu a mai fi putut controlat şi s-a prăbușit în timp ce încerca să aterizeze. 

 

Citește mai multe din Externe
» Citește mai multe din Externe
TOP articole