Calea ferată care ar urma să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni stârneşte în continuare controverse. Şinele nu doar că ar trece prin curţile localnicilor, dar ar putea afecta şi siguranţa traficului aerian. Potrivit unor surse, una dintre pistele aeroportului ar trebui să fie mutată câteva sute de metri mai departe.
Peste 400 de avioane aterizează şi decolează zilnic de la Otopeni. În calea sutelor de zboruri, trenul spre aeroport ar putea pune bariere, spun controlorii de trafic aerian. Proiectul presupune construirea unei căi ferate peste Drumul Naţional 1, până în parcarea Terminalului Sosiri. Doar că linia ar trece chiar pe lângă Pista 1.
Surse din aviaţie susţin că pista ar trebui mutată la cel puţin 400 de metri. Şi nu ar fi singurul obstacol. Trenurile care vor opri în staţiile Carpaţi, Pajura, Chitila Sud, Mogoşoaia şi halta Odăile, vor trece foarte aproape de zeci de case de pe traseu.
Nici CFR şi nici ministerul Transporturilor nu au vrut să comenteze situaţia. Într-un comunicat, Cfr Infrastructură menţionează doar că noua construție nu va afecta nici proprietățile și nici accesul la acestea. Linia care leagă Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă este una dintre cerințele impuse autorităţilor pentru ca România să poată găzdui meciurile din cadrul Campionatului European de Fotbal din vara lui 2020.