Antena 3 CNN Life Bugetul pentru cheltuieli neprevăzute: cum îl planifici și de ce este important atunci când administrezi o afacere

Bugetul pentru cheltuieli neprevăzute: cum îl planifici și de ce este important atunci când administrezi o afacere

Redacția Antena 3 CNN
3 minute de citit Publicat la 09:57 04 Aug 2022 Modificat la 09:58 04 Aug 2022

Din acest motiv, este important, ca antreprenor, să ai un buget pentru situații neprevăzute sau acces la o sursă sigură de finanțare, pentru a putea acoperi cheltuielile neprevăzute. Iată principalele metode prin care poți să ai acces la un buget pentru situații neprevăzute.

  1. Anticipează anumite cheltuieli ținând cont de situațiile anterioare

Indiferent de dimensiunea companiei și de experiența unui antreprenor, în orice activitate pot apărea cheltuieli neprevăzute. Acestea pot să fie împărțite în următoarele categorii:

  • cheltuieli de bază, cauzate de desfășurarea procesului tehnologic al producției (consumuri de materii prime, cheltuieli cu întreținerea și funcționarea utilajelor);

  • cheltuieli de organizare (cu iluminatul, cheltuieli de încălzire a spațiului, birotică);

  • cheltuieli indirecte, care nu au legătură directă cu procesul tehnologic al producției.

Pentru serviciile de care beneficiezi lună de lună, este ușor să anticipezi cheltuielile, pentru că, în majoritatea cazurilor, costurile rămân constante, însă pentru a fi precaut, este bine să fii atent și la costurile „one-time”, care apar în mod neprevăzut. Astfel de costuri pot fi generate de defecțiunile utilajelor, de nevoia de a plăti zilele de concediu rămase unui angajat care demisionează ori de plata unor penalizări sau amenzi.

În acest context, pentru un plan al cheltuielilor cât mai eficient și realist, este bine să ții cont de istoricul de cheltuieli al firmei.

  1. Descoperă o sursă de finanțare rapidă, pe care te poți baza oricând

În special în companiile mici și mijlocii, fluxul de numerar poate fi foarte ușor afectat de cheltuielile neprevăzute, astfel că, pentru a face față acestor cheltuieli și pentru a-ți continua activitatea fără probleme, este bine să ai posibilitatea de a apela la o sursă de finanțare rapidă.

Astfel, dacă te confrunți cu cheltuieli urgente (precum plata chiriei pentru spațiu, plata salariilor sau acoperirea unor cheltuieli pentru reparația de utilaje), care nu pot fi acoperite din capital propriu, poți să apelezi la un credit pentru IMM. Acesta poate fi obținut 100% online, în doar câteva ore, cu un minim de documente și poți beneficia de rate flexibile, adaptate profilului afacerii tale. În funcție de nevoile tale, poți accesa sume de până la 60.000 RON, pentru 12, 18 sau 24 de luni.

  1. Alocă o parte din veniturile lunare unui buget pentru situații neprevăzute

O modalitate de a-ți asigura o activitate neîntreruptă pe termen lung, indiferent de cheltuielile neprevăzute care apar, este de a stabili un buget bine pus la punct pentru astfel de situații. Experții Forbes recomandă alocarea a 10-30% din venitul anual, pentru a putea acoperi cheltuielile neprevăzute pe trei sau șase luni. Astfel, atunci când acestea apar, poți susține o parte din ele din capital propriu, fără a impacta în vreun fel desfășurarea activității.

Alocarea de bani pentru a construi un buget pentru situații neprevăzute este bine să fie constantă, deoarece în acest mod te asiguri că o parte din ele le poți acoperi din capital propriu, în timp ce pentru cheltuielile rămase, poți să apelezi la o finanțare sub forma de împrumut obținut de la un partener de încredere.

  1. Informează-te și descoperă toate potențialele defecțiuni ale echipamentelor pe care le folosești

Un alt mod eficient de a anticipa cheltuielile neprevăzute este de a stabili un plan de mentenanță periodică a echipamentelor. În acest mod, poți să eviți eventuale defecțiuni care pot genera cheltuieli neașteptate și asiguri, în același timp, un proces de producție constant, fără întreruperi.

Deși mentenanța periodică presupune cheltuirea unei sume de bani care influențează cash-flow-ul, este mult mai avantajos să identifici din timp și să repari micile defecțiuni, decât să ajungi într-o situație în care să cheltui o sumă mare de bani, pentru o defecțiune pe care nu ai depistat-o la timp.

Situațiile neprevăzute pot reprezenta adevărate obstacole în desfășurarea activității unei companii, astfel că este bine să le poți gestiona eficient, fără să afectezi succesul companiei. Cea mai bună metodă de a face asta este de a avea acces la o sursă de finanțare rapidă, care să te ajute să acoperi cheltuielile urgente.

Citește mai multe din Life
» Citește mai multe din Life
TOP articole