Lipsa de personal din supermarketuri și a șoferilor de TIR-uri se află în centrul problemei.
Se estimează că Marea Britanie are cu 100.000 de șoferi mai puțini de TIR-uri decât are nevoie. Din cauza Brexitului, noii șoferi din Europa nu mai pot veni să lucreze în Marea Britanie la fel de ușor ca înainte.
Mulți au plecat acasă în timpul pandemiei COVID și nu s-au mai întors. Și în timp ce țara era blocată, pregătirea noilor șoferi s-a oprit.
Acest lucru înseamnă că marii comercianți cu amănuntul, cum ar fi Sainsbury și Tesco, avertizează că nu pot să-și păstreze toate magazinele așa cum și-ar dori.
"Numărul livrărilor lor [la supermarketuri] scade pe parcursul unei săptămâni, deci acolo unde am fi putut primi cinci, șase, șapte livrări pe săptămână, acum acum primim patru sau cinci", a spus analistul de retail Bryan Roberts.
„Tesco a remarcat deja că a avut unele probleme cu risipa de alimente, deoarece nu o poate trece prin sistem suficient de repede.
„Cred că vom vedea mult mai multe din aceste tipuri de probleme în săptămânile și lunile următoare, deoarece există o astfel de deficiență de șoferi de camioane și va dura mult timp pentru a o remedia, deoarece sunt mii care trebuie instruiți”, a continuat Roberts.
Soluția guvernului a fost schimbarea regulilor pentru a permite șoferilor să rămână pe drum mai mult timp.
Problema cu prelungirea programului șoferilor este că îi face mai obosiți și inapți pentru parcurgerea drumurilor nesigure.
"Trebuie să încurajăm unii șoferi care au calificări, să revină în profesie ca un fel de măsură de urgență", a spus Rod McKenzie de la Road Haulage Association, care a scris o scrisoare deschisă guvernului despre problema.
"Și da, ne-ar plăcea ca șoferilor europeni să le fie permis să revină pe TIR-uri. Adăugați-i pe lista de reședință și / sau dați-le vize de scurtă durată pentru a veni aici și a lucra aici", a mai comunicat McKenzie.
Confruntându-se cu lipsa de personal, mai multe lanțuri au trebuit să-și închidă temporar unele magazinele, lucru pe care nu au trebuit să-l facă nici măcar în timpul celor trei stări de urgență naționale ale Angliei.