Ba chiar și podurile și pasajele vor fi produse tot acolo. Primarul Robert Negoiţă spune că, în acest mod, se evită importurile, dar şi termenele lungi de aşteptare.
Problema bordurilor sparte sau crăpate va fi rezolvată odată cu înlocuirea lor cu altele noi despre care primarul sectorului 3, Robert Negoiţă, spune că vor avea o durată de viață între 20 şi 25 de ani.
În zone precum Teodor Pallady sau Calea Vitan, au apărut deja pavajele noi, mai înguste decât cele vechi, astfel încât atât spaţiul verde, cât şi carosabilul s-au lărgit.
"Nu am schimbat bordurile acum opt ani deloc. Dar pentru că arătau foarte rău, le-am îmbrăcat într-o cămaşă de beton.
Se văd bordurile vechi care au fost îmbrăcate cu o coajă de beton. Betonul este cel mai ieftin material din construcţii. Nu a fost o soluţie ideală dar a fost o soluţie ieftină, rapidă, la îndemână.
Acum avem soluția bună. Soluţia este acele prefabricate pe care noi le producem în fabrica noastră şi care au trecut testul de laborator şi avem garanţia că zeci de ani vor arăta bine în continuare", a spus Robert Negoiţă, primarul sectorului 3.
Amenajări moderne vor apărea și în parcuri, unde vor fi amenajate locuri speciale pentru skateboard, şah sau tenis de masă.
Cele mai multe produse care vor schimba faţa sectorului 3 sunt realizate în staţia de prefabricate care îi aparţine administrației. Fabrica a fost cumpărată în 2018 pentru a rezolva problemele legate de timpii de aşteptăre, dar şi pentru evitarea costurilor suplimentare.
În cei patru ani de activitate, unitatea a produs în medie peste 50 de metri cubi pe zi de beton, în zona de prefabricate.
"Este puţin neuzual ca o primărie să se ocupe de aşa ceva, dar din cauza faptului că nu găseam parteneri serioşi în piaţă care să nu ne încurce, mai ales când discuţi de poduri şi pasaje, deranjezi oricât ai vrea să lucrezi de atent, tot deranjezi traficul şi atunci lucrările trebuie să ţină foarte puţin.
Eşti dependent de producţia de prefabricate pe care trebuie să le gestionezi, să te asiguri că nu ai un terţ care să te încurce", a precizat edilul Robert Negoiţă.
Și problema traficului din sector și-ar putea găsi rezolvarea tot cu ajutorul prefabricatelor, din care edilul intenționează să construiască poduri și pasaje.