Antena 3 CNN Externe "Bomba plutitoare" care are la bord de șapte ori mai mult explozibil decât a distrus Portul Beirut e încă în largul coastei britanice

"Bomba plutitoare" care are la bord de șapte ori mai mult explozibil decât a distrus Portul Beirut e încă în largul coastei britanice

G.M.
2 minute de citit Publicat la 08:58 09 Oct 2024 Modificat la 09:01 09 Oct 2024

Operatorii navei avariate ruse, care e denumită „bomba plutitoare” din cauza cantității explozibile impresionante de la bord, se află pe coasta de sud-est a Regatului Unit, în Canalul Mânecii, potrivit Marine Traffic.com. Operatorii vasului au dat vina pe „speculațiile media” care au făcut ca autoritățile portuare britanice să nu-i permită intrarea în port, scrie Newsweek

O hartă creată de Newsweek arată traseul navei în ultimele cinci săptămâni.

Nava Ruby a plecat din portul rusesc Kandalashka. Arborează pavilion maltez, dar este înregistrată ca proprietate a unei companii din Dubai, care totuși în mod ciudat operează din portul sirian Tartus, care întâmplător este baza rusă din Mediterana din care se deplasează „flota fantomă”. Ruby a fost închiriată de la o altă companie din Dubai, cu legături cu Rusia.

FOTO Copernicus Data Space

Nava misterioasă a încercat să andocheze în portul norvegian Tromso pentru reparații, dar autoritățile locale au refuzat permisiunea din cauza riscurilor asociate cu încărcătura. Apoi a navigat de-a lungul întregii coaste norvegiene, acostând pentru o scurtă perioadă în apropierea bazei NATO din Andoya. Ruby a cerut apoi să i se permită să se îndrepte în Lituania, dar nici acest lucru nu a fost acordat și i s-a ordonat, de asemenea, să nu intre în apele daneze.

Apoi s-a îndreptat spre coasta Angliei și a aruncat ancora în largul Margate, Kent  așteptând să primească autorizația de a traversa Canalul Mânecii. Marfa se îndreaptă spre Malta, dar autoritățile malteze spun, de asemenea, că nu o vor lăsa să se apropie decât dacă va scăpa mai întâi de încărcătura.

Ruby este doar una dintre navele „flotei fantomă” ruse care încă de la începutul războiului din Ucraina transportă arme, îngrășăminte și petrol în numele Moscovei.

Nava transportă 20.000 de tone de azotat de amoniu: de șapte ori mai mult decât cantitatea care a explodat în portul din Beirut și a ucis peste 200 de oameni.  

De marți dimineață, nava era ancorată pe coasta de sud-est a Regatului Unit, în Canalul Mânecii.

Proprietarul maltez, Ruby Enterprise, și managerul din Emiratele Arabe Unite, Serenity Ship Management, au spus că temerile cu privire la pericolul pe care-l reprezintă nava sunt nefondate. Ei au adăugat că media a adus prejudicii de imagine cu privire la capacitatea navei de a face operațiuni de rutină pentru a transfera încărcătura pe o altă navă, astfel încât să poată fi reparată.

Într-o declarație pentru publicația de transport TradeWinds, proprietarul maltez și managerul au susținut că azotatul de amoniu „este o marfă transportată în mod obișnuit prin această metodă și nu reprezintă nicio amenințare pentru navă, echipaj sau mediul înconjurător în starea actuală in care se află nava”.

„Din păcate, din cauza speculațiilor media care au înconjurat această navă, terminalele portuare din Marea Britanie sunt reticente să accepte ca nava să intre în port”, potrivit sursei citate.

Situația durează de peste o săptămână, timp în care nava încă se află în largul coastei Angliei.

 

Citește mai multe din Externe
» Citește mai multe din Externe
TOP articole