Întrebat cum explică diferența între modul în care candidații la Primăria Capitalei au început să comunice cu electoratul, profesorul Bogdan Teodorescu a spus:
"O să încep cu o replică pe care aş vrea s-o dau indirect domnului deputat Benone Ardelean, care l-a legat pe Piedone de ideea de golăneală. A spus că ce face dl. Piedone e o golăneală incluzând acolo evident și pe cei care îl simpatizează. Aceasta este o eroare electorală, domnule deputat.
În principiu, marea greșeală pe care poate să o facă un politician e să disprețuiască electoratul și pe contracandidatul său, care e votat de electorat. În principiu, dvs. ar trebui să aveți grijă să-i câștigați pe acei oameni, nu să explicați că se iau după un golan. Este primul punct.
Al doilea punct. Domnul Piedone are o campanie coerentă, făcută pentru un electorat standard, pe care cred că și l-a măsurat foarte exact.
Dacă nu mă înșel, strategul lui de campanie se numește Adrian Tis și este un om foarte priceput și care are următoarea idee: vizez un electorat, mă uit ce-l interesează pe acel electorat și îi dau acelui electorat ce dorește. Din acest punct de vedere, ce ați văzut la Nicușor Dan nu este neapărat atât de rău, chiar dacă la un moment dat pare comic.
Trebuie să vă gândiți la ce electorat se referă dl. Nicușor Dan. Nu uitați că ecologiștii, cei cu protecția părculețului, cei cu protecția pomișorului, se cam află în zona domnului Nicușor Dan și lor li se adresează această imagine. Deci deocamdată avem primii doi candidați, dl. Piedone și dl. Nicușor Dan, care se cam adresează unor blocuri electorale pe care ei și le definesc și pe care-i alimentează, cum se zice în America, alimentează baza electorală, deci se duc către ei și le dau ceea ce ei vor să audă.
Întrebarea care trebuie pusă referitor la al treilea candidat, pe dl. dr. Cîrstoiu, care reprezintă în sine un cumul de partide care poate duce cam până la 50% intenția de vot în București, nu știu 50-45-48 din care are doar 18% este cam care este profilul electoral cu care vorbește dl. Cîrstoiu și ce ar trebui să le spună.
În sine povestea cu poza cu Negoiță nu era cel mai grav lucru din lume dacă dl. Negoiță promova poza. Dacă dl. Negoiță îl lasă pe dl. Cîrstoiu să promoveze singur pe 400 de vizualizări, efectul e cel pe care l-ați remarcat. Deci la întrebarea cum se explică diferența?
Se explică că cei doi din frunte și-au segmentat electoratul, se uită exact la agenda lor și în principiu li se adresează agendei lor spunând următorul lucru: fraților, eu sunt compatibil cu voi, adică ce doriți voi, eu vă dau.
Profesorul Cîrstoiu, până în momentul de față, nu face acest lucru. Nu face în primul rând, fiindcă nu și-a identificat electoratul sau noi nu vedem asta, nu i-a identificat agenda și-n ultimul rând, nu vorbește cu acel electorat și vorbește undeva în aer. Asta este, de fapt, diferența între cele trei campanii pe care le vedem în momentul de faţă", a spus profesorul Bogdan Teodorescu, analist politic, la Antena 3 CNN.