Antena 3 CNN Be EU Drepturile pasagerilor din Uniunea Europeană | Despăgubiri pentru întârzierile de tren

Drepturile pasagerilor din Uniunea Europeană | Despăgubiri pentru întârzierile de tren

Sabina Iosub
1 minut de citit Publicat la 10:22 23 Feb 2024 Modificat la 10:22 23 Feb 2024

Anularea sau întârzierea mai mare de 60 de minute

Alegerea uneia dintre următoarele opțiuni:

  •  Redirecționarea sau continuarea călătoriei într-un termen cât mai scurt sau la o dată ulterioară stabilită de comun acord
  •  rambursarea biletului în termen de o lună (și, dacă este necesar, zborul gratuit către punctul de plecare inițial)

În lipsa rambursării, păstrarea dreptului la transport și acordarea unei compensări în decurs de o lună, la cererea pasagerului (cu excepția cazului în care acesta din urmă a fost informat cu privire la întârziere înainte de cumpărarea biletului)

  • 25% din prețul biletului plătit pentru întârzieri de la 60 la 119 minute și 50% pentru întârzieri care depășesc 119 minute.
  • transportatorul este exonerat d răspundere dacă anularea sau întârzierea se datorează unor circumstanțe extraordinare inevitabile.

Cu toate acestea, în astfel de circumstanțe, compensarea trebuie întotdeauna să fie plătită.

Anularea sau întârzierea mai mare de 90 de minute de la plecare:

  • pasagerii ar trebui informați cu cel mult 30 de minute după ora de plecare prevăzută inițial
  • sau continuarea călătoriei într-un termen cât mai scurt sau rambursarea biletului în termen de șapte zile (și, dacă este necesar, întoarcerea gratuită la punctul de plecare inițial).
  • asistență: masă, dacă este posibil, și, dacă este necesar, cazare la bord sau pe uscat. Cazarea pe uscat este limitată la trei nopți și la 80 de euro pe noapte.

Cazarea nu este obligatorie dacă anularea sau întârzierea sunt provocate de condițiile meteorologice. 

Citește mai multe din Be EU
» Citește mai multe din Be EU
TOP articole