Antena 3 CNN Actualitate Educație BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ. Rezolvarea subiectelor la Evaluarea Națională 2017

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ. Rezolvarea subiectelor la Evaluarea Națională 2017

5 minute de citit Publicat la 15:28 19 Iun 2017 Modificat la 15:28 19 Iun 2017

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ. Elevii de clasa a VIII-a au dat luni prima probă, cea la limba română, din cadrul examenului de Capacitate 2017. Examenul nu a fost lipsit de incidente. BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ. Vezi în curând BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ pe evaluare.edu.ro.

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ De ce a fost dat afară

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ Un elev de clasa a VIII-a din Şimleu Silvaniei a fost eliminat, luni, de la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale, după ce i-a sunat telefonul mobil cu puţin timp înainte de încheierea examenului. 

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ "Un elev de la Şcoala Gimnazială 'Silvania' din Şimleu Silvaniei, căruia i-a sunat telefonul mobil cu puţin timp înainte de încheierea probei, a fost eliminat de la proba scrisă la Limba şi literatura română, din cadrul Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a. Conform metodologiei, tentativa de fraudă este sancţionată cu acordarea notei unu la proba respectivă şi cu eliminarea din sala de examen", a declarat luni, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Sălaj, Marcel Lucaciu. 

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ În judeţul Sălaj s-au înscris la această probă 1. 896 elevi, fiind prezenţi 1.809. 

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ La Evaluarea Naţională, probele scrise au loc, în Sălaj, în cadrul a 54 centre de examen, care sunt prevăzute cu sisteme de supraveghere audio-video.

Iată subiectele la Evaluarea Națională 2017 la Limba și Literatura Română:

Subiectul I

Citește următorul text:

Ploi verzi, de vară, sufletu-mi vrăjiră,
și-n melodia caldă, rămuroasă,
eu auzeam pământul cum respiră,
iarba cum crește, noaptea cum se lasă.

Nu era nimic trist, dar solemn,
sufletul lumii închis în lemn,
în flori palide, în hribi și scaieți
revărsa bucuria tainicei vieți.

Cerul pierdut în cețuri îl uitam.
Nu mai eram nici eu decât ram,
decât rădăcină avidă și pace
de ierburi vâscoase, opace…

Însă irizata, subtila apă voioasă
avea licurici, clopoței în plete;
jumătate din ființa ei luminoasă,
lăsând să cadă văluri încete,

apărea-n pajiște sau lîngă bălți,
o zână pe care-o văzusem și-n alte dăți.
Numai picături de apă, văpăi
de fosfor era frumusețea-i dintăi.

irizat – care reflectă culorile curcubeului
hribi – ciuperci comestibile
dintăi – dintâi

A. Scrie răspunsul pentru fiecare dintre cerințele de mai jos:

1. Notează câte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor ”melodia” și ”apărea”.
2. Menționează rolul cratimei în secvența ”și-n alte dăți”.
3. Explică modul de formare a unui cuvânt obținut prin conversiune și a unui cuvânt obținut prin derivare din ultimele trei strofe.
4. Precizează două cuvinte din prima strofă a poeziei care conțin diftong.
5. Numește tipul de rimă din ultima strofă a poeziei și măsura ultimului vers.
6. Transcrie două figuri de stil diferite din poezie, precizând felul lor.

B. Redactează o compunere de minimum 150 de cuvinte, în care să motivezi apartenența la genul liric a poeziei ”Ploaia” de Magda Isanos.

În compunerea ta, trebuie:
– să precizezi două trăsături ale genului liric;
– să prezinți detaliat două trăsături ale genului liric, valorificând textul dat;
– să respecți structura specifică tipului de compunere cerut;
– să ai obligatoriu numărul minim de cuvinte precizat.

Barem Română Evaluarea Națională 2017

Subiectul al II-lea:

Citește următorul text:

Oamenii nu pot să simtă viteza în mod direct, altfel am fi cu toții amețiți de mișcarea Pământului în spațiu. Prin urmare, cum putem ști ce înseamnă rapid? Cel mai rapid sprinter poate alerga cu o viteză de aproximativ 38 de km/h, aproape de 4000 de ori mai mare decât viteza unui melc, unul dintre cele mai lente animale. Dar această viteză este și de 28 de milioane de ori mai mică decât cea mai mare viteză din Univers – viteza luminii. Așadar, la scară largă, suntem destul de lenți […]

De la apariția cronometrajului electronic în 1968, recordul mondial la proba atletică de 100 de metri la bărbați a coborât cu mai puțin de jumătate de secundă – în special datorită îmbunătățirilor aduse pistei și tehnologiei pantofilor de alergare. La un moment dat, s-a crezut că limita superioară a vitezei de alergare a omului este determinată de forța pe care tendonul cvadricepsului o poate absorbi la fiecare pas fără să se rupă. Acesta ar fi implicat o viteză maximă de 43,06 de km/h, dar, la Campionatul Mondial de la Berlin din 2009, jamaicanul Usain Bolt a depășit această viteză, atingând 44,72 de km/h. Acum se crede că factorul limitator este rapiditatea cu care se pot contracta fibrele musculare, pentru a propulsa corpul înainte în timpul fracțiunii de secundă în care fiecare picior este în contact cu solul. Încă nu știm dacă antrenamentul sau moștenirea genetică pot îmbunătăți viteza de contracție a mușchilor, dar calculele arată că tendoanele umane pot rezista, teoretic, la viteze de până la 64 de km/h!

Cel mai rapid de pe pământ, în revista Terra Magazin

sprinter – atlet specializat în alergări de mare viteză
cvadriceps – mușchi al piciorului

A. Scrie răspunsul pentru fiecare dintre cerințele de mai jos.

1. Formulează câte un enunț în care să precizezi următoarele aspecte din textul dat:
– anul apariției cronometrajului electronic;
– campionatul la care s-a stabilit recordul de viteză de 44,72 de km/h.
2. Scrie titlul articolului din care a fost extras fragmentul și denumirea publicației în care a apărut.
3. Menționează genul și cazul substantivelor ”recordul” și ”secundă” din textul dat.
4. Precizează funcția sintactică a cuvintelor ”acum” și ”factorul”, menționând partea de vorbire prin care se exprimă. ”Acum se crede că factorul limitator este rapiditatea”
5. Transcrie propoziția principală și propoziția subordonată din fraza următoare, precizând felul subordonatei: ”Oamenii nu pot să simtă viteza în mod direct”
6. Construiește o frază alcătuită din două propoziții în care să existe o propoziție subordonată atributivă, introdusă prin conjuncția subordonatoare "să".

B. Redactează o narațiune de 150-300 de cuvinte, în care să prezinți o întâmplare, reală sau imaginară, petrecută în timpulunei întreceri sportive.

În compunerea ta, trebuie:
– să relatezi o întâmplare, respectând succesiunea logică a evenimentelor
– să precizezi două elemente ale contextului spațio-temporal
– să ai conținut adecvat cerinței
– să respecți precizarea referitoare la numărul de cuvinte.

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ Ce au primit elevii la examen

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ Absolvenţii de clasa a VIII-a care au participat luni la proba scrisă de limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale au avut de rezolvat la primul subiect cerinţe pe baza unui fragment din poezia "Ploaia" de Magda Isanos. 

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ La cel de-al doilea subiect, candidaţilor la evaluarea naţională li s-a cerut să rezolve cerinţe pe baza fragmentului din textul "Cel mai rapid de pe pământ" publicat în revista Terra Magazin. 

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ Tot la subiectul al doilea, absolvenţii de gimnaziu au avut de redactat o naraţiune de 150-300 de cuvinte în care să prezinte o întâmplare reală sau imaginară petrecută în timpul unei întreceri sportive. 

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ Conform datelor centralizate de Ministerul Educaţiei Naţionale, la Evaluarea Naţională s-au înscris 144.890 de candidaţi (144.740 de candidaţi din seria curentă şi 150 din seria anterioară). Probele sunt organizate în 4.164 de centre. 

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ Miercuri e matematica

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ Următoarea probă - la Matematică - va avea loc miercuri, 21 iunie. Elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă vor susţine proba scrisă la Limba şi literatura maternă joi, 22 iunie. 

BAREM ROMÂNĂ EVALUAREA NAȚIONALĂ Afişarea primelor rezultate este programată în data de 26 iunie, până la ora 16,00. Contestaţiile pot fi depuse în aceeaşi zi, până la ora 20,00. Rezultatele finale vor fi comunicate în data de 30 iunie în centrele de examen şi pe evaluare.edu.ro.

Citește mai multe din Educație
» Citește mai multe din Educație
TOP articole