Antena 3 CNN Români care dezvoltă România Banca ce priveşte spre viitor

Banca ce priveşte spre viitor

I.D.
2 minute de citit Publicat la 11:36 24 Dec 2024 Modificat la 11:36 24 Dec 2024

Cea mai longevivă bancă românească ajunge anul acesta la 160 de ani de existență. S-a adaptat permanent, a crescut, a trecut cu succes prin toate momentele istorice şi a ajuns astăzi o instituţie modernă, care şi-a concentrat eforturile în ultima perioadă  pe  procesul de digitalizare și pe orientarea către investiții în dezvoltarea competențelor digitale ale angajaților, integrând tehnologii de ultimă generație în procesele sale interne.

Gabriel Pralea, Director Direcţia De Administrare A Reţelei Teritoriale, CEC Bank: Suntem una dintre puținele bănci care astăzi are în derulare un program de transformare digitală majoră, iar ca urmare a digitalizării accelerate, în acest an am reușit să triplăm numărul clienților care au accesat produse și servicii bancare prin fluxuri digitale, care sunt disponibile atât în online cât și în rețeaua noastră de unităţi teritoriale.”

CEC Bank şi-a propus ca anul viitor să depăşească pragul de 90% de produse bancare accesate prin metode digitale în toate cele peste 1000 de filiale.  Deja, în primele 6 luni ale acestui an, banca a avut o creştere de peste 60% în creditarea populaţiei, cu o rată de utilizare a fluxurilor digitale de peste 70% în mediul rural. Cu ajutorul acestor fluxuri, clienţii pot să ia un credit în aproximativ 30 de minute. Nu mai e nevoie să vină cu teancuri de acte sau de adeverinţe, totul se rezolvă digital. Asta ajută şi în procesul de sustenabilitate: soluţii mai simple, mai rapide, consum cât mai mic de hârtie, în paralel cu menţinerea filialelor din toată ţara.

Gabriel Pralea, Director Direcţia De Administrare A Reţelei Teritoriale, CEC Bank: În mediul rural procentul de acces al produselor bancare prin fluxuri digitale este cel mai ridicat. Peste 70% dintre clienţii noştri beneficiază de această modalitate simplă şi eficientă şi cu consum zero de hârtie.”

Iar pentru CEC Bank incluziunea financiară înseamnă soluţii mai simple şi mai eficiente pentru clienţi, dar şi o disponibilitate mai ridicată a serviciilor prin reţeaua teritorială alcătuită din peste 1000 de unităţi. Multe dintre ele se află în zone unde nu mai există nicio altă unitate bancară.

Gabriel Pralea, Director Direcţia De Administrare A Reţelei Teritoriale, CEC Bank: “Suntem, cred, singura bancă din România care are în propria misiune incluziunea financiară și susținem această misiune păstrând peste o mie de unități teritoriale, în multe locuri în care nici măcar nu mai există o altă unitate bancară. Credem mult în succesul acestei rețete hibride, care combină interacțiunea umană cu puterea tehnologiei si aceasta ne dă posibilitatea să fim mai rapizi.”

Digitalizarea permite ca toate produsele să poată să fie livrate în orice filială, datorită automatizarii fluxurilor de analiza si aprobare.  Anul  acesta banca a lansat mai multe proiecte în direcţia automatizării, printre care implementarea unei solutii moderne de CRM,  inlocuirea sistemului de Core Banking, prima etapă a proiectului E-factoring, care va conduce la automatizarea proceselor și activităților specifice administrării facilităților de factoring sau o nouă funcționalitate destinată firmelor: Scanarea Instrumentelor de Debit în aplicația de mobile banking a băncii.

· 50% dintre creditele de consum se acordă clienților persoane fizice prin fluxuri digitalizate.

· Instituția bancară acordă persoanelor fizice un credit de consum în flux digital într-un timp mediu de 30 de minute

· Reţeaua teritorială este alcătuită din peste 1000 de unităţi, multe dintre ele în zone unde nu există nicio altă unitate bancară.

Citește mai multe din Români care dezvoltă România
» Citește mai multe din Români care dezvoltă România
TOP articole