Antena 3 CNN Actualitate Educație Avem subiectele la Evaluarea Națională 2020. Cum se rezolvă și care este baremul

Avem subiectele la Evaluarea Națională 2020. Cum se rezolvă și care este baremul

S.T.
2 minute de citit Publicat la 10:13 15 Iun 2020 Modificat la 10:13 15 Iun 2020

La subiectul 1 de la proba scrisă de Limba și Literatura Română, elevii au avut de analizat un text de Sorin Titel.

Elevii clasei a VIII-a au avut de motivat, într-o compunere de cel puțin 150 de cuvinte, apartenența la genul epic a unui text la prima vedere.

La subiectul al doilea, punctul B, ei au avut de realizat o narațiune în care să prezinte o întâmplare petrecută în timpul unei activități preferate.

Iată SUBIECTELE la Evaluarea Națională 2020

Barem română Evaluare Națională 2020. Cum se notează subiectele la română la Evaluarea Națională 2020

Miercuri, 17 iunie, se desfășoară proba la Matematică. 10.294 de absolvenți ai clasei a VIII-a vor susține joi, 18 iunie, proba la Limba și literatura maternă.

Probele pentru examenele naționale încep la ora 9:00 și se vor desfășura în 4.337 de centre de examen, conform unui comunicat transmis de Ministerul Educației și Cercetării (MEC).

Rezultate EVALUARE NAȚIONALĂ 2020

Primele rezultate vor fi comunicate marți, 22 iunie, până la ora 14:00 (în centrele de examen), iar contestațiile pot fi depuse în zilele de 22 iunie (în intervalul orar 16:00 - 19:00) și 23 iunie (în intervalul orar 8:00 - 12:00).

Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice.

În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.

Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții sau reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale vor fi afișate sâmbătă, 27 iunie.

Rezolvare Subiectul I EVALUARE NAȚIONALĂ 2020, limba română

ciudată = stranie; era = exista, se afla
cratima, semn de ortografie, marchează fonetic rostirea împreună a două cuvinte ”urce” și ”în” cu dispariția vocalei „î” pentru evitarea hiatului. Morfologic, desparte verbul „urce” de prepoziția „în”.
oprită = participiu cu valoare adjectivală prin conversiune (procedeul adjectivizării); balconaș = substantiv derivat cu ajutorul sufixului diminutival „-aș”
erau = diftong ,groa-se = diftong 
Idei secundare: a) Mama băiatului adormit iese tiptil din odaie; b) Băiatul se trezește deoarece era foarte cald.   Idei principale: fiecare elev va selecta ideile principale din text, la alegere.
Sunele produse de muzicuță nu erau armonioase deoarece intrase apă în interiorul instrumentului de cântat, căci fratele mai mare fusese la râu, iar „părul și muzicuța erau ude, în muzicuță intrase apă, și sunetele care ieșeau din ea nu erau tocmai armonioase”.

Rezolvare Subiectul al II-lea EVALUARE NAȚIONALĂ 2020, limba română

18 martie 1906; județul Timiș
Articolul este „Viața unui geniu: Traian Vuia, avocatul care nu a renunțat la visul său adevărat – zborul, iar sursa este site-ul  www.historia.ro
a avut = mod indicativ, timp – perfect compus; să renunțe = mod conjunctiv, timp – prezent;
traseul = subiect simplu, substantiv comun; lui = atribut pronominal genitival, pronume personal;
Propoziția principală: „văzând o șansă de finațare, Vuia decide”; propoziția subordonată completivă directă: „să plece în iulie 1902 la Paris”

BAREM de corectare Evaluare Națională 2020, proba scrisă la Limba și literatura română

EDU.RO a publicat baremul de evaluare și de notare

Citește mai multe din Educație
» Citește mai multe din Educație
TOP articole