Antena 3 CNN Emisiuni România Inteligentă Autobuzul care merge pe bază de hidrogen se încarcă în 10 minute

Autobuzul care merge pe bază de hidrogen se încarcă în 10 minute

Georgiana Adam
1 minut de citit Publicat la 10:37 16 Dec 2021 Modificat la 10:50 16 Dec 2021

Un autobuz cu combustibil pe bază de hidrogen este primul dintr-o serie care vor fi folosite pe străzile municipiului, ca parte din lupta împotriva poluării. 

Mai mult, autobuzul are o autonomie mai mare decât cele electrice și nici fabricarea sa nu e la fel de poluantă.

Autobuzul fabricat de o companie poloneză este în teste pe străzile din Râmnicu Vâlcea, iar călătorii pot urca gratuit. 

Autoritățile măsoară consumul de hidrogen și calculează costurile de operare pentru un astfel de autobuz. Dacă rezultatele sunt mulțumitoare, edilii vor să cumpere astfel de mașini.

"Îl avem în teste şi sperăm ca în perioada următoare, când vom avea posibilitatea să accesăm fondurile europene următoare, să putem să achiziţionăm genul acesta de autobuze şi să nu îl vedem doar în teste în Râmnicu Vâlcea şi râmnicenii să se obişnuiască zi de zi cu genul acesta de mobilitate urbană şi să mai lase maşina acasă şi să meargă cu transportul în comun", a spus viceprimarul oraşului Râmnicu Vâlcea, Andrei Gheorghiu.

În lupta împotriva poluării, o flotă de astfel de autobuze poate schimba fața unui oraș. 

"Principiul de funcţionare este asemănător motoarelor cu ardere internă, diferenţa este că acest autobuz nu eliberează noxe poluante.

Aceşti combustibili fosili utilizaţi în momentul de faţă generează particule în atmosferă care duc la efectul de seră şi automat la încălzirea globală", a explicat Tatiana Mărăndici, profesoară de fizică la Colegiul Naţional "Mircea cel Bătrân".

Nu doar că autobuzul pe hidrogen le ia fața celor pe benzină sau motorină, dar e mai fiabil și decât cele pe baterii. Autonomia este de 350 de kilometri, când e plin cu pasageri. Iar avantajele nu se opresc aici. 

"În primul rând, timpul de încărcare, care ajunge de la 2-3-4 ore până la 8-10 minute, în al doilea rând gradul de încărcare a autobuzului, pentru că acumulatorii fiind foarte grei ocupă foarte mult din gradul de încărcare utilă a autobuzului şi astfel putem să înlocuim greutatea acumulatorilor cu nişte călători transportaţi în plus", a declarat directorul ETA Vâlcea, Andi-Ştefan Davidescu.

Râmnicu Vâlcea este printre orașele care stau cel mai bine la atragerea de fonduri europene. 

Pe viitor, primarul vorbește de cumpărarea a 26 de autobuze ecologice și modernizarea a 92 de stații de autobuz.

În total, 12 orașe testează autobuze cu propulsie pe bază de hidrogen, printre care Capitala, Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca și Iași. 

Citește mai multe din România Inteligentă
» Citește mai multe din România Inteligentă
TOP articole