Senatorul Ionel Daniel Butunoi (PSD) a afirmat marţi că textul moţiunii simple împotriva ministrului Transporturilor pleacă de la declaraţii de presă şi informaţii culese din mass media, unele neactuale, şi conţine o serie de neadevăruri.
El a remarcat că la Senat a devenit o obişnuinţă faptul ca în fiecare sesiune parlamentară să fie iniţiată o moţiune în domeniul transporturilor. Preşedintele Comisiei pentru Transporturi din Senat a admis că România nu se poate lăuda cu infrastructura sa rutieră, dar a adăugat că Opoziţia nu trebuie să "arunce cu noroi" în tot ceea ce s-a făcut până acum.
"Textul dumneavoastră pleacă de la declaraţii de presă şi informaţii culese din mass media. Fără să vă aplecaţi o secundă asupra realităţii, aţi adunat câte ceva despre infrastructura de transport şi în general despre transporturi. (...) România are nevoie de autostrăzi, de drumuri expres, de infrastructură rutieră, feroviară, navală, aeriană, ceea ce avem până acum trebuie păstrat şi mai cu seamă îmbunătăţit. Într-adevăr, nu ne putem lăuda cu infrastructura rutieră. (...) Avem o reală problemă de timp, siguranţă şi confort până ajungem la frontieră, este o realitate de care nu suntem mândri şi pe care noi ne-am propus să o schimbăm, dar nu puteţi arunca cu noroi în tot ceea ce s-a făcut până acum, nu puteţi nega demersurile constructive ale ministerului de resort în absorbţia de fonduri sau în reglementarea privind relaţia dintre strat şi constructor", a precizat el, în cadrul dezbaterilor la moţiunea "România sub orânduirea PSD - Ruşinea Europei la infrastructura de transport".
Ionel Daniel Butunoi a adăugat că mandatul de ministru al Transporturilor al lui Ludovic Orban, actualul lider al PNL, echivalează cu "zero kilometri de autostrăzi în 2008".
"În mandatul său s-a ajuns la concluzia că drumurile expres sunt mai ieftine decât autostrăzile şi, în concluzie, a comandat studii de fezabilitate care au costat în jur de 30 de milioane de euro şi nu au fost folosite niciodată. (...) La preluarea mandatului de către domnul Orban, în anul 2008, a promis următoarele: '1.400 km de autostradă şi 700 km de drumuri expres, dezvoltarea centurilor de ocolire, mai exact construirea a peste 750 de kilometri de centuri ocolitoare ale oraşelor şi municipiilor. Aproape toate oraşele cu peste 30.000 de locuitori aflate pe drumuri naţionale importante vor avea centură ocolitoare'", a precizat senatorul.
El a adăugat că în România cei mai mulţi kilometri de autostradă s-au realizat sub conducerea unor miniştri social democraţi.
Totodată, senatorul PSD a reamintit că la deschiderea anului universitar preşedintele Klaus Iohannis a atras atenţia asupra faptului că trenul face şase ore şi jumătate de la Bucureşti la Iaşi.
"Eu mă bucur că subiectul infrastructurii de transport capătă o aşa mare importanţă, pentru că asta înseamnă diversitate de opinii, dar şi muncă susţinută. Nu sunt însă de acord ca acest subiect să fie unul speculat electoral", a spus el.
Butunoi a mai reproşat Opoziţiei faptul că textul moţiunii conţine "o serie de neadevăruri sau inexactităţi" care nu corespund cu datele Institutului Naţional de Statistică în ce priveşte numărul de kilometri de drumuri publice sau numărul de kilometri de cale ferată.