ARCA subiniază că, în această perioadă, rolul televiziunii și a radioului este foarte important pentru ca întreaga populație a țării să poată primi informațiile de care are nevoie.
"Trebuie avut în vedere că finanțarea prin publicitate a radiourilor și televiziunilor va fi mult redusă ca urmare a faptului că majoritatea clienților de publicitate își vor diminua sau chiar închide activitatea temporar, având drept consecință anularea bugetelor de publicitate, efect ce s-a produs deja într-o măsură semnificativă. Deși, spre deosebire de alte activități, radiourile și televiziunile pot funcționa fără a expune populația la riscuri, finanțarea acestora prin mecanismele obișnuite se poate reduce aproape de zero, deși funcționarea radiourilor și televiziunilor este o condiție a rezistenței societății în fața crizei.
De asemenea, dificultățile întâmpinate de clienții de publicitate în acestă perioadă vor produce un efect în cascadă asupra societățillor de radio și televiziune, generând întârzieri sau chiar imposibilitatea de a avea venituri. Mai mult, în condițiile respectării măsurilor de contracarare a răspândirii virusului, televiziunile și radiourile întâmpină dificultăți reale în desfășurarea activității de zi cu zi a producției de programe destinate publicului", a transmis ARCA.
ARCA cere Guvernului să adopte un set de măsuri care să vizeze protejarea activității radiourilor și televiziunilor fiindcă acestea sunt, alături de "presa scriă și alături de sectorul medical și de cel al menținerii ordinii publice, instrumentele de bază în prin care România
rezistă în fața pandemiei".