Antena 3 CNN Externe Apple nu mai este cea mai valoroasă companie din lume. Cine ocupă prima poziție

Apple nu mai este cea mai valoroasă companie din lume. Cine ocupă prima poziție

Redacția Antena 3 CNN
1 minut de citit Publicat la 09:55 13 Mai 2022 Modificat la 09:55 13 Mai 2022

Aramco a depășit Apple ca cea mai valoroasă companie din lume. A fost alimentată de o creștere a prețului petrolului, care îl susține pe producătorul de țiței, la care se adaugă la o creștere a inflației, care limitează cererea de stocuri de tehnologie.

Aramco s-a tranzacționat miercuri aproape de cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată, cu o capitalizare de piață de aproximativ 2430 de miliarde de dolari, depășind-o pe cea a Apple pentru prima dată din 2020. Producătorul iPhone a scăzut cu 5,2% pentru a închide la 146,50 dolari pe acțiune, oferindu-i o evaluare de 2370 miliarde dolari.

Chiar dacă mișcarea se dovedește de scurtă durată și Apple va reveni pe din nou primul loc, inversarea rolului subliniază puterea forțelor care influențează economia globală.
Creșterea prețurilor petrolului, deși excelentă pentru profituri la Aramco, accentuează creșterea inflației, care forțează Rezerva Federală să majoreze ratele dobânzilor în cel mai rapid ritm din ultimele decenii. Cu cât ratele sunt mai mari, cu atât investitorii scad mai mult valoarea fluxurilor de venituri viitoare de la companiile de tehnologie și împing prețurile acțiunilor în jos.

”Nu poți compara Apple cu Saudi Aramco în ceea ce privește afacerile sau fundamentele lor, dar perspectivele pentru spațiul mărfurilor s-au îmbunătățit. Ei sunt beneficiarii inflației și a ofertei strânse”, a spus James Meyer, director de investiții la Tower Bridge Advisors.

La începutul acestui an, Apple s-a lăudat cu o valoare de piață de 3000 de miliarde de dolari, cu aproximativ 1 trilion de dolari mai mult decât cea a lui Aramco. De atunci, însă, Apple a scăzut cu aproape 20%, în timp ce Aramco a crescut cu 28%.

 

Citește mai multe din Externe
» Citește mai multe din Externe
TOP articole