Unitatea de Primire a Urgențelor din cadrul Spitalului Județean din Oradea testează o aplicație prin care familiile pacienților vor primi în timp real informații despre starea acestora.
Aparținătorii pacienților UPU vor putea afla amănunte despre investigațiile efectuate, tratamente sau numele medicului curant.
Aplicația este în faza de testare și urmează a fi lansată în următoarele zile.
Ea va putea fi instalată pe telefoane de toți aparținătorii pacienților, care vor primi și un cod QR, pentru a primi acces la datele privindu-i strict pe pacienții respectivi.
"De aici, din zona de așteptare a aparținătorilor, pacienții ajung în zona de triaj, spune ce se întâmplă acolo. Se stabilește nivelul de prioritate, de exemplu, roșu – nivelul 1. Din acest moment, aparținătorul primește un mesaj cu un cod, descarcă aplicația și vede tot ce se întâmplă în zona de tratament", a spus Dr. Hadrian Borcea, medic șef UPU Oradea.
Aplicația aflată încă în teste se numește "apartinatori.ro" și este realizată de un grup de trei tineri din IT, orădeni care muncesc la ea de mai bine de un an.
Au venit zi de zi în mijlocul doctorilor pentru a putea înțelege cum s-ar reduce timpii de comunicare.
De exemplu, analizele de laborator durează în medie o oră, iar aparținătorii vor vedea asta în aplicație. Acum, tinerii informaticieni lucrează la extinderea funcțiilor acestei aplicații.
Prin această aplicație se va putea face chiar și o estimare privind durata investigației medicale și tratamentului unui pacient.
Aplicația mai are o componentă importantă pentru medici și asistenți: urmărirea fluxului pacienților în cadrul UPU SMURD.
Cei care au pus bazele acestui sistem sper ca acesta sa fie extins la nivelul întregii țări, pentru că problema comunicării medicilor cu pacienții este una acuta in fiecare unitate de primiri urgențe din România.