Apa îmbuteliată rămâne un subiect de interes major, mai ales în contextul preocupărilor legate de sănătate și mediu. Diana Benea, invitată recent la emisiunea iThink cu Iusti Fudulu de la Antena 3 CNN, a clarificat numeroase aspecte despre siguranța apei îmbuteliate și importanța consumului de apă minerală naturală.
Conform studiilor realizate în ultimii 50 de ani, doar 30% din mineralele și vitaminele necesare organismului mai sunt preluate din alimente. Diana Benea, specialist în hidratare, subliniază însă că „apa minerală naturală ar putea fi colacul de salvare care să ne aducă plusul acela de minerale”. Aceasta devine astfel o alegere importantă pentru completarea aportului zilnic necesar de substanțe nutritive.
Siguranța PET-urilor de astăzi
În trecut, materialele utilizate pentru ambalarea apei, precum policarbonatul și bisfenolul, au ridicat îngrijorări. „Până acum cinci ani, consumatorii aveau temeri justificate legate de bisfenolul din PET-uri, însă între timp, acestea au fost reglementate și aprobate de agențiile de sănătate din întreaga lume”, explică ea. PET-ul modern nu conține bisfenol sau ftalați și nu eliberează substanțe toxice, fiind folosit chiar și pentru fabricarea hainelor.
Reglementări stricte pentru apă
Mai mult decât atât, „apa a fost inclusă în legislație ca aliment și se supune legii alimentului,” afirmă Diana Benea. Ea a detaliat traseul apei, de la izvor până pe rafturile hipermarketurilor, subliniind că apa îmbuteliată este depozitată și transportată conform normelor legale. Mai mult, supermarketurile utilizează softuri avansate pentru gestionarea stocurilor, astfel încât îmbutelierea să se facă zilnic, în funcție de cerere.
Depozitarea incorectă – responsabilitatea comună
Impactul asupra sănătății apare însă în momentul în care apa nu este depozitată corespunzător. Diana Benea atrage atenția asupra unor practici greșite întâlnite în magazinele mici, unde apa și sucurile sunt depozitate la soare: „Toți suntem responsabili de ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Am văzut astfel de situații, am chemat șeful de magazin și am făcut reclamație la protecția consumatorului. Bagatelizatul nu ajută pe nimeni”, spune ea.