„Având în vedere că se apropie 25 octombrie, venim cu o completare și cu o înlesnire la plata pentru obbligațiile bugetare restante după data declarării stării de urgență, administrată de organul fiscal central.
Este vorba de o procedură simplificată de acordare a unei eșalonări de plată pentru o perioadă de 12 luni pentru obligațiile fiscale-bugetare care au fost acumulate în perioada de la începutul stării de urgență până la 25 octombrie”, a spus Florin Cîțu.
Condiții: Contribuabilul trebuie să depună o cerere până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, la cerere poate atașa graficul de eșalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eșalonare, să nu înregistreze obligații restante la data declarării stării de urgență, să nu se afle în procedură de insolvență, să nu se afle în dizolvare, să aibă depuse toate declarațiile fiscale.
Florin Cîțu a precizat că testele pentru COVID făcute angajaților vor deveni cheltuieli deductibile.
„Reglemetarea pe care o propunem introduce în Codul Fiscal categoria de venituri din salarii și asimilate salariilor neimpoziabile, și care nu sunt cuprinse în baza lunară de calcul a contribuțiilor sociale, contravaloarea cheltuielilor suportate de angajator pentru efectuarea testelor Covid-19 pentru persoane fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor.
Pe de altă parte se propune introduerea acestor cheltuieli la categoria cheltuielilor deductibile la stabilirea venitului anual determinat în sistem real a contravalorii testelor pentru COVID. Pe scurt, acest cost nu mai rămâne în sarcina angajatorului, va fi transferat către stat, va fi suportat indirect de stat”, a agăugat Florin Cîțu, la sfârșitul ședinței de Guvern.