Totodată, în document se mai precizează că autorii propunerii „consideră că certificatul digital al UE privind COVID este un mecanism de control excesiv care încalcă drepturile omului și libertățile civile; subliniază că certificatul digital al UE privind COVID nu este un mijloc eficace de limitare a răspândirii COVID-19, deoarece persoanele vaccinate pot transmite în continuare virusul; regretă utilizarea certificatului digital al UE privind COVID ca o condiție de intrare în clădiri”, și aduc mai multe argumente:
„Întrucât Danemarca, Finlanda, Suedia și Irlanda urmează să pună capăt restricțiilor legate de COVID-19; întrucât Spania consideră în prezent COVID-19 ca fiind mai degrabă o endemie decât o pandemie; întrucât UE a atins o rată de vaccinare de peste 70 %; întrucât s-a dovedit că OMICRON este mai puțin letal decât variantele anterioare; întrucât certificatul digital al UE privind COVID a fost introdus în iulie 2021 și întrucât Comisia a propus ca certificatul să continue să se aplice până la 30 iunie 2023; întrucât, începând cu 3 noiembrie 2021, Parlamentul a solicitat tuturor persoanelor care intră în clădirile sale să prezinte un certificat digital al UE privind COVID.”
Documentul poate fi accesat AICI.
De curând, Parlamentul European a votat prelungirea valabilității certificatului digital Covid-19 până pe 30 iunie 2022. Totodată, s-a stabilit că europarlamentarii vor cere Comisiei Europene evaluarea necesității certificatului după o perioadă de șase luni de la extensie, după decembrie 2022, în funcție de recomandările Centrului European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor și Comitetului pentru Securitatea Sănătății.