Verificarea demarată de Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) i-a vizat pe primii 10 influenceri români după numărul de urmăritori pe rețeaua socială Instagram.
Scopul acțiunii a fost acela de a contracara difuzarea prin intermediul rețelelor sociale a unor mesaje care nu prezintă în mod transparent natura lor promoțională, mai exact ca la televizor. Publicitatea pe rețelele de socializare trebuie marcată corespunzător și nu mascată în timpul clipurilor realizate, spun reprezentanții ANPC.
În acest an, Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a trimis scrisori de informare către cei 10 influenceri români, cu referire la conținutul specific difuzat prin postări pe Instagram, pentru a solicita transparență și claritate maximă asupra oricărui conținut publicitar al postărilor publicate.
ANPC are și o serie de recomandări pentru influencerii care promovează tot felul de produse pe internet, și anume etichetarea trebuie să fie într-un loc vizibil, într-un fond clar și într-o dimensiune suficient de mare a fontului, prin inserarea de avertismente adecvate, cu folosirea de hashtag, cum ar fi #publicitate, #sponsorizareplătită sau #reclamă.