A învățat însă pe parcurs că este obligatoriu să lucrezi după un business-plan, dar că este bine, uneori, și să mergi după instinct, chiar dacă asta înseamnă să nu mai respecți întru totul planul scris. A trecut prin domenii foarte diverse, care aparent nu aveau nicio legătură unul cu celălalt, ca de exemplu IT și HoReCa.
Elementul comun însă era pasiunea lui de a face business, de a crea, de a explora, de a se dezvolta pe el însuși, prin prisma experiențelor acumulate. În cele din urmă, a ajuns să dezvolte, împreună cu partenerul lui Cristian Teodorescu, o platformă care oferă servicii complexe de loializare. Spre deosebire de alte astfel de platforme, paleta lor este foarte variată: de la clasicele tichete de masă sau de vacanță, până la produse cadou, abonamente pentru sport, asigurări de sănătate sau de pensii și, până la urmă, la orice și-ar putea dori un angajat pentru a fi mulțumit.
Antreprenorul a înțeles foarte bine trendurile forței de muncă și încearcă să educe cumva și companiile, care trebuie să înțeleagă că în 2023 beneficiile oferite angajaților trebuie să fie personalizate, în funcție de vârstă, de poziția ocupată, de domeniu și de multe alte caracteristici.
"Degeaba ai un pachet standard de beneficii, dacă tu ai în companie și persoane de 20 de ani, dar și de 60, de exemplu. Nevoile și dorințele clar nu sunt aceleași. Unii vor dori o pensie privată, în timp ce alții vor vrea ultimul model de telefon", explică Andrei Dumitrel.
Și, pe lângă flexibilitatea angajatorilor din ce în ce mai crescută, îmbucurător este și că bugetul alocat pentru beneficiile salariaților crește, o dată pentru că statul a înmulțit pragurile de deductibilitate, dar și pentru că angajatorii încearcă să acopere cumva inflația. În România, valoarea unui pachet de beneficii se ridică în medie la 860 de lei pe lună, dar sunt domenii, cum este de exemplu IT-ul, unde sumele alocate pentru un angajat ajung și la 1.500 de lei.
În prezent, în România, valoarea beneficiilor ca și total cumulat este undeva la cinci miliarde de euro pe an, dar în plină expansiune este și piața de la nivel Global, unde un procent de 30% din totalul compensațiilor pe care le primește un angajat se duce în zona de beneficii, așa că aceste cifre le-au dat de gândit și celor doi antreprenori români, care intenționează acum să își extindă business-ul și în afara țării.
Dar marea lecție pe care o putem învăța de la Andrei Dumitrel nu este despre scalarea unui business, ci despre dedicare. Povestea antreprenorului pe larg, dar și ultimele noutăți în materie de beneficii extrasalariale, puteți să le aflați din interviul realizat de Bianca Voinea, la BizSchool.