Inițiativă legislativă a fost adoptată miercuri, cu 72 de voturi "pentru" și trei abțineri.
"Oamenii sună la call-center atunci când s-a întâmplat ceva, când sistemul nu mai funcționează.
Imaginați-vă că o persoană căreia i s-a furat ori i s-a clonat cardul bancar sună la bancă și, în ciuda stresului provocat de incident, trebuie să navigheze zeci de întrebări-filtru și să aștepte uneori mai bine de jumătate de oră.
La fel și în cazul operatorilor de cablu, internet și telefonie, când întreruperea funcționării aparaturii îi lasă pe oameni fără nicio posibilitate de a comunica.
Digitalizarea trebuie folosită pentru accelerarea timpului de răspuns și pentru a oferi rapid informații relevante pentru client", spune Robert Zob, coinițiator al inițiativei, potrivit Mediafax.
Inițiativa prevede amenzi de la 50.000 la 100.000 de lei pentru cei care nu se conformează.
În prezent, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2009 prevede că "prestatorii vor furniza beneficiarilor, în special, adresa poștală, numărul de fax sau adresa de e-mail și numărul de telefon la care toți beneficiarii, inclusiv cei care au reședința sau sediul social într-un alt stat membru, le pot adresa o reclamație sau o solicitare de informații în legătură cu serviciul prestat", fără a specifica o marjă de timp în care aceste apeluri pot fi preluate.
Senatul a fost prima cameră sesizată, iar Camera Deputaților este for decizional.