Antena 3 CNN Emisiuni News Hour with CNN Soluția găsită de autorități pentru cozile kilometrice de pe DN1, Valea Prahovei | Pe unde vor circula șoferii

Soluția găsită de autorități pentru cozile kilometrice de pe DN1, Valea Prahovei | Pe unde vor circula șoferii

Ioana Mircea
1 minut de citit Publicat la 18:41 02 Mar 2023 Modificat la 08:30 03 Mar 2023

Alternativa la Drumul Naţional 1 ar fi trebuit finalizată de foarte mult timp, dacă este să dăm crezare planului de dezvoltare durabilă a judeţului Prahova pentru perioada 2014-2020.

Încă din anul 2013, Consiliul Judeţean condus atunci de Mircea Cosma vorbea despre faptul că drumul de la Valea Doftanei, la Săcele va facilita cooperarea interregională şi va contribui semnificativ la creşterea competitivităţii întreprinderii şi a mobilităţii forţei de muncă atât pentru judeţul Prahova, cât şi pentru judeţul Braşov.

Atât de important a fost proiectul, încât acum arată la fel ca în 2013: un drum forestier, plin de capcane pentru şoferii care nu au maşini de teren, care nu poate fi considerat în vreun fel o alternativă la Drumul Naţional 1.

Citește și: Detaliul apărut pe cerul României înainte de cutremure | Imaginile au fost surprinse deasupra Munților Bucegi

În urmă cu trei ani, guvernanţii au revenit asupra promisiunii că vor investi acolo astfel încât drumul până la Braşov să fie deschis.

"Mă bucur că un proiect care a început acum foarte mulți ani ajunge azi să fie transpus în realiate și vorbim despre un tronson de drum care va trece Carpații si va reuși să lege sudul țării de centrul țării", a spus astăzi Nicolae Ciucă, după ce i s-a prezentat proiectul.

Pe de altă parte Ministrul Transporturilor susține că acest proiect ar fi mai degrabă de competența autorităților locale.

"Autoritățile locale cred că sunt mult mai bune în gestionarea activității decât cele centrale, iar lucrurile se pot desfășura mai repede, de aceea am vrut să facem această descentralizare", a spus Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Spre deosebire de DN 1 A, care trece prin multe localități, este mai lung și cu serpentine strânse, drumul pe Valea Doftanei, dacă va fi deschis, va însemna timp câştigat pentru şoferi. În zonă însă este concurs de alternative.

Peste nouă ani am putea merge pe autostradă de la Ploiești la Brașov, dacă totul se desfășoară conform planurilor de pe hârtie. Însă proiectul a stârnit deja controverse, după ce Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale a pus în dezbatere variantele de traseu. Prețurile estimate sunt exagerate, spun specialiștii. Indiferent de varianta aleasă, execuția se învârte în jurul sumei de șase miliarde de euro, pe care România nu și-o permite.

Etichete: DN1
Citește mai multe din News Hour with CNN
» Citește mai multe din News Hour with CNN
TOP articole