Evenimentul a avut loc joi: un zbor de seară din capitala Sardiniei, Cagliari, a aterizat la Roma la ora 21:00 GMT, marcând finalul operatorului aerian fondat în 1946.
Preferată în mod tradițional de papi, de vedete şi de elita politică italiană, Alitalia a fost condusă din 2017 de administratori numiţi de stat, pentru a evita să fie lichidată.
Până la urmă, nicio măsură administrativă n-a mai putut să schimbe sfârșitul inevitabil.
Compania a fost profitabilă un singur an în acest secol, iar guvernul a salvat-o în nenumărate rânduri, cheltuind peste 8 miliarde de euro în numai trei ani.
Locul Alitalia nu rămâne gol pe piața transporturilor aviatice: activitatea a fi preluată de succesoarea sa mai mică, Italia Trasporto Aereo (ITA).
ITA, în care guvernul va investi 1,35 miliarde de euro pe parcursul a trei ani, va începe activitatea cu 52 de avioane şi 2.800 de lucrători, comparativ cu o flotă de 110 avioane și o forță de muncă de 10.000 de angajați în cazul Alitalia.
Potrivit acordului negociat cu Comisia Europeană, noul operator trebuie să fie profitabil până la sfârșitul actualului plan de afaceri, întocmit pentru perioada 2021-2025.
De asemenea, noul operator negociază să cumpere brandul Alitalia.