Au trecut 26 de ani de economie de piață, de așa-zis capitalism. Dacă ne uităm înapoi, la modul în care se făcea turism acum 30 de ani, în general am mers înainte. Au apărut multe hoteluri noi, s-au mai făcut investiții, multe lucruri s-au îmbunătățit. Românii pot acum să călătorească, practic, în toată lumea.
Sunt însă și puncte la care stăm mai slab. La turiști străini, de exemplu. Este evident că a crescut numărul celor care vin cu afaceri, în interes de serviciu. Practic,din cele 2,2 milioane de turiști sosiți în România în anul 2015, circa 1,2 milioane au venit în delegație, cu treabă, în interes de afaceri. Aceștia nu au venit pentru frumusețile României sau pentru atracțiile ei turistice. Pentru turism, pentru vacanțe, au venit doar în jur de 1 milion de persoane, ceea ce, astăzi, este foarte puțin.
De ce se întâmplă asta? În primul rând, pentru că România nu are brand, nu are imagine. Pentru un străin, când spui România, nu spui… mare lucru. Ce fac guvernanții români pentru a promova imaginea României?
----------------------------
Textul integral îl puteţi citi în revista Români care Dezvoltă România, care conţine și Top 100 Antreprenori Români, disponibilă în punctele de difuzare a presei.