"Având în vedere imaginile și informațiile apărute în spațiul public, în legătură cu postările unui bărbat, în mediul on line, Direcția Generală de Poliţie a Municipiului București desfășoară verificari cu privire la aceste aspecte, în vederea stabilirii situației de fapt și de drept, urmând ca la finalizare să fie dispuse măsuri legale", precizează surse din poliție, pentru stiripesurse.ro.
Alexandru Cumpănaşu, fost candidat la alegerile prezidenţiale şi unchiul Alexandrei Măceşanu, fata din Caracal ucisă de criminalul în serie Gheorghe Dincă, este acuzat că, după ce şi-a făcut cont pe reţeaua TikTok şi a devenit extrem de urmărit de tineri, "încurajează violent ura copiiilor faţă de şcoală şi faţă de profesori".
Cel care îl acuză pe Cumpănaşu este Ciprian Mihali, conferenţiar doctor în cadrul Departamentului de Filosofie din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj.
"Semnul cel mai clar că școala românească se află într-un moment de maximă debusolare vine din aceea că un impostor precum Alexandru Cumpănașu își face un cont pe TikTok, dându-se drept „profu.online”, un cont care ajunge să fie urmărit de peste 500.000 de copii din țara asta. Unul din patru sau din cinci elevi din România este fan Cumpănașu.
Acesta nu este nici vedetă media, nici star din showbiz, nici politician, nici, cu atât mai puțin profesor. La fel de bine putea să-și spună „medicu.online” sau „ingineru.online” ori chiar „arhitectu.online”, dar a ales să fie „profu”, pentru că în felul acesta este mai aproape de copii, în toate sensurile pe care vi le puteți imagina pentru cuvântul „aproape”.
Căzut în dizgrația unora dintre complicii săi, care l-au repudiat ca să-și salveze onoarea, Cumpănașu exploatează cu un cinism absolut toate găurile din șvaițerul educației românești: lipsa de autoritate a ministerului, lipsa de atractivitate a cursurilor online, nenumăratele improvizații și carențe ale organizării școlare, ostilitatea crescândă a copiilor față de școală, de educație și de cunoaștere în general, dar, și mai larg, renunțarea de către aproape întreaga societate la educație ca strategie pentru dezvoltarea personală și colectivă.
În sutele sale de filmări pe TikTok, Cumpănașu încurajează violent ura copiilor față de școală și față de profesori și se asociază, pe ritmuri de manele, cu tinerii care „luptă” dând din buric pentru a „băga” 100k profesori în pușcărie. Fete de școală generală sau de liceu dansează lasciv sub privirile umede ale „profului”, afișând mesaje ostile profesorilor și ministerului. În intervenții scurte, pline de vulgarități, filmate de pe bancheta din spate a mașinii din curte, „profu” face spume la gură susținând că organizațiile internaționale au interzis telefonul pentru școala online, iar asta atrage aproape 100.000 de aprecieri. Într-un alt film, cu 121.000 de aprecieri, „profu” răspunde că o profesoară „este obișnuită cu maxim 15 minute”, de aceea dă teste scurte copiilor. După care se emoționează până la lacrimi când un copil îi declară că „toți am vrea un tată ca dumneavoastră”, iar asta atrage 114.000 de aprecieri.
Cumpănașu ocupă locul gol lăsat de părinți, locul gol lăsat de profesori, locul gol lăsat de guvernanți, locul gol lăsat de țara întreagă în momentul în care a renunțat la școală. Orice formă de autoritate, parentală, profesională, politică, pare grav afectată și fisurată.
Aici suntem la începutul anului 2021. Acesta este diagnosticul cel mai sever al școlii românești. Peste câțiva ani, jumătatea asta de milion de copii va vota, educată cum este de către „profu.online”. Iar România va arată după chipul și asemănarea acestei generații crescute de Cumpănașu.
Niciun fel de intervenție în Educație nu mi se pare prea rapidă, prea radicală sau prea curajoasă. Iar această intervenție nu cade pe umerii unei persoane, ai unui partid sau minister. Dacă în această țară au mai rămas oameni cinstiți, deștepți și curajoși, ar trebui să se manifeste. Dacă nu, să tăcem în continuare și să admirăm cu invidie succesul lui Cumpănașu, Garcea și Șoșoacă, valorile actuale unui neam mândru peste măsură", a scris Ciprian Mihali într-o postare pe Facebook.