Antena 3 CNN Economic Companii Ai un business? Uite 4 metode PRACTICE pentru a atrage cât mai mulți clienți

Ai un business? Uite 4 metode PRACTICE pentru a atrage cât mai mulți clienți

3 minute de citit Publicat la 15:53 26 Sep 2019 Modificat la 15:53 26 Sep 2019

 

Mediul de afaceri a început să fie din ce în ce mai tentant pentru români. Fondurile europene nerambursabile au impulsionat mulți tineri să își deschidă o afacere și să ajungă propriii șefi. Specialiștii afirmă, însă, că multe persoane se avântă în antreprenoriat fără niciun pic de experiență, iar dezamăgirea, în cazul unora dintre aceștia, vine destul de repede.

Să deschizi o afacere presupune, pe lângă mult efort, bani și birocrație, puterea de a merge mai departe în situații limită. Cei care au reușit acest lucru spun că trebuie să fii organizat și să îți gestionezi foarte bine bugetul, iar atunci când nu te mai descurci, să apelezi la specialiști.

Românii cred că le știu pe toate

După binecunoscuta vorbă populară „românu-i bun la toate”, mulți antreprenori preferă să „salveze” bugetul firmei. Acest lucru îi determină să facă ei lucruri pe care nu le stăpânesc sau să dea secretarei să promoveze firma pe paginile de socializare și să numească acest lucru marketing. Specialiștii atrag atenția că astfel de practici repetate din partea unui manager sau a unui antreprenor pot ruina o afacere care ar avea șanse să devină profitabilă. Atât timp cât fiecare își face partea de muncă foarte bine, lucrurile vor merge excelent.

Iată 4 metode care vor face ca business-ul tău să ajungă în top și, cel mai important, să rămână acolo:

Angajează oameni competenți pentru a nu avea surprize neplăcute în viitor. Chiar dacă trebuie să oferi salarii mai mari, privește acest lucru  ca o investiție pe termen lung. În timp, acea persoană adusă în firmă pe un salariu mare va aduce profit companiei tale și se va înconjura de oameni buni, care îți vor urca afacerea în top.

Fii vizibil în social media și afacerea ta va avea din ce în ce mai mult succes pe piață. În ziua de astăzi, oamenii activează foarte mult pe rețelele de socializare. Dă-le ocazia, prin intermediul acestora, să îți cunoască business-ul, povestea și serviciile de calitate pe care le oferi. Apelează la o agenție de publicitate care să lucreze puțin și pe partea de creație și producție video, pentru că imaginea vinde și „face cât o mie de cuvinte”. Αpoi, angajează un om sau formează o echipă care să se ocupe de gestionarea și creșterea conturilor de pe rețelele de socializare, cum ar fi Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat, Tik-Tok etc.

Motivează oamenii cu care lucrezi, pentru că ei îți vor aduce venituri și vor face ca afacerea ta să ajungă în top. Nu trebuie să le mărești salariul la fiecare trei luni. Este suficient ca oamenii să simtă că ție, ca antreprenor, îți pasă de munca pe care ei o depun. Laudă-i atunci când au reușite. Organizează teambuilding-uri și, de ce nu, ieșiri în oraș. Socializarea între oamenii care lucrează pentru același proiect aduce doar lucruri bune. Oamenii ajung să se cunoască mai bine, să empatizeze și să dea un randament mai bun la locul de muncă. Așadar, dacă știi să îți motivezi angajații, vei avea doar de câștigat. 

Mergi la cursuri de antreprenoriat sau la seminarii, unde poți să întâlnești oameni de afaceri cu experiență. De la ei poți învăța lucruri noi și o să ai o altă perspectivă, atât în ceea ce privește managementul banilor, cât și a personalului. Vei afla de la aceste cursuri, de exemplu,  cât procent din profit trebuie să reinvestești pentru a menține afacerea în top.Sunt sesiuni și discuții unde poți întreba strict ceea ce te interesează, legat de problemele cu care te confrunți. Și vei aduna răspunsuri valoroase, care te vor ajuta. În plus, o să primești exemple concrete de afaceri care nu ar părea, dar care fac profituri serioase în România. Printre ele se află, de exemplu, bucătăriile pe roți, o idee de business care începe cu o investiție mică, în jur de 15-20 de mii de euro. 

Așadar, ca antreprenor, trebuie să fii mereu updatat în legătură cu tot ce este nou pe piață. Dacă o să lași garda jos și „te vei culca pe ureche”, fiind mulțumit de ceea ce ai realizat deja, vei ajunge, din nou, la baza piramidei. Cei care sunt prezenți de ani de zile în mediul afacerilor spun că e o „luptă continuă” și doar cei pasionați fac față cu brio acestei provocări. 

Sursa fotο: shutterstock.com

Citește mai multe din Companii
» Citește mai multe din Companii
TOP articole