Sute de camioane aşteaptă zile în șir să intre în România. Vameșii moldoveni dau vina pe cei români şi spun că, în timp ce ei controlează până la 150 de camioane pe zi, românii verifică aproximativ 50, motiv pentru care se formează cozi uriașe.
Situaţia este dezastruoasă la Punctele de Trecere a Frontierei dintre Republica Moldova şi România.
[GAL layout="5"]Șoferii sunt nervoși şi spun că situaţia cea mai gravă este la Vama Leuşeni-Albiţa, acolo unde în acest moment sunt 130 de TIR-uri care aşteaptă de 3-4 zile.
Dincolo de parcare se întinde coloana de TIR-uri. Șoferii îmi spuneau mai devreme că sunt coloane de 10 până la 15 km spre Leuşeni, punctul de trecere al frontierei din Republica Moldova.
Autorităţile române sunt total depășite de această situaţie. Sunt doar 4 ghișee unde sunt înregistrate aceste TIR-uri.
Transportatorii spun că au în camioane mărfuri perisabile, alimente şi produse care expiră şi trebuie să stea cu instalațiile de răcire pornite în permanență, iar uneori mărfurile pot expira înainte de a ajunge la destinație.
TIR-urile goale aşteaptă cam 12 ore, iar la cele cu marfă perisabilă timpii de aşteptare sunt de cel puțin 3 zile. Camioanele cu marfa universală, în special cereale, timpii de aşteptare sunt de la 7 în zile în sus.
Șoferii sunt disperați că nu au unde să facă un duș, nu au unde să mănânce pentru că proviziile sunt pe terminate şi cel mai complicat nu se pot odihni pentru că dacă dormi riști să îţi pierzi rândul. Șoferii se trezesc unii pe alţii în momentul în care un TIR trece vama.