Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a vorbit astăzi despre ce ar trebui să facă pasagerii afectați de criza zborurilor anulate de Blue Air.
Comania aeriană românească a anunţat că reia zborurile peste o lună, începând cu data de 10 octombrie.
"Românii afectaţi de situaţia de la Blue Air trebuie să se adreseze companiei, iar dacă nu se rezolvă cu compania, Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Noi am văzut în cursul sezonului de vară întreruperi şi probleme cu întârzieri, anulări de zboruri, peste tot în Europa. Asta s-a datorat faptului că multe dintre companiile aeriene sau dintre companiile din sistemul aerian, inclusiv cele care operează la sol sau cele legate de aeroporturi, au avut dificultăţi în a-şi susţine serviciile din cauza lipsei de personal, în principal. Adică post-pandemie multe companii şi-au concediat angajaţii şi a fost mai dificil să îşi refacă efectivele. Dincolo de cauza pentru care s-a întâmplat cu Blue Air, situaţii legate de anulări de zboruri şi întârzieri au fost permanent în timpul sezonului", a declarat pentru Agerpes, comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.
De asemenea, aceasta a precizat că în cazul Blue Air "e o situaţie specială legată de partea financiară, de bonitatea companiei, este o altă discuţie".
"Ce mă interesează pe mine, la nivel european, este ca pasagerii care au dreptul la rerutare, rambursare, sprijin, despăgubiri, să poată beneficia de aceste drepturi ale lor.
Sigur, se întâmplă, important este ca cei care au fost afectaţi de această situaţie să-şi poată primi drepturile, să fie rambursaţi. Ei trebuie să se adreseze companiei, dacă nu se rezolvă cu compania, Autorităţii pentru protecţia consumatorului.
Din evaluarea noastră, ăsta este sistemul care a funcţionat destul de bine şi post întâmplările din pandemie. Deci asta îi încurajez şi pe cei care au fost afectaţi de situaţia de la Blue Air”, a declarat Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi.
Președintele ANPC, Horia Constantinescu, și-a pus la dispoziția pasagerilor aflați în dificultate, din cauza deciziei Blue Air, unul dintre numerele personale de telefon - disponibil 24 ore din 24, spre deosebire de programul uzual de lucru al oricărui funcționar, de 8 ore, zilnic - pentru ca aceștia să îi poată semnala, în scris, prin SMS sau aplicația Whatsapp, locul și situația concretă în care se află, pentru a putea fi ajutați, în cel mai scurt timp.
Numărul de telefon este: 0040 745 999 111.