Antena 3 CNN Actualitate Adevărul despre promoțiile de Black Friday. Un cunoscător al sistemului, despre mirajul reducerilor de preț

Adevărul despre promoțiile de Black Friday. Un cunoscător al sistemului, despre mirajul reducerilor de preț

1 minut de citit Publicat la 23:47 09 Noi 2016 Modificat la 23:47 09 Noi 2016

Un nou an, un nou Black Friday și aceeași curiozitate: de cresc prețurile înainte de evenimentul reducerilor. Ai putea crede că magazinele conlucrează pentru a fura de la popor și a-și îndesa în propriul buzunar. Desigur, sună a teorie valabilă, dacă intrăm în sfera conspirațiilor. Altfel, există o explicație pentru aceste modificări.

Black Friday va fi pe 18 noiembrie. Sunt magazine care au început deja, altele care au avut diverse campanii de reduceri până acum, iar evenimentul în sine rămâne unul cu renumele. Ai putea crede că românii s-au grăbit să strice această „sfântă sărbătoare“, dar, în fapt, doar s-au adaptat pieței. Dacă oamenii vor reduceri și sunt mai dispuși să cumpere când prețurile sunt ceva mai mici (evident!), atunci așa să fie. De anul acesta, sărbătoarea e distrusă și în Statele Unite ale Americii, de unde a venit lumina și unde Amazon a anunțat campanie pentru două luni.

În România, vom avea Black Friday cât un weekend prelungit, între vineri și duminică. Site-urile vor fi ceva mai rezistente decât în trecut și marfa va fi livrată ceva mai repede. Magazinele și curierii au învățat din greșeli, iar românii au învățat să cumpere mai mult cu cardul, dacă estimările se adeveresc: creștere cu 60% a tranzacțiilor online. Până atunci, ce facem cu prețurile mărite (hoțește!) în noaptea de dinaintea reducerilor?

După campanii promoționale un an întreg, nimeni nu se mai așteaptă la minuni de Black Friday 2016

Realitatea prețurilor mărite are mai multe înțelegeri. Întâi, este cea a diferenței între prețul când produsul este la promoție și cel când promoția s-a terminat. „Există această dinamică în sus, când nu este o campanie promoțională, și în jos, când este promoție, de unde și percepția că retailerii cresc prețurile înainte de campanie, o percepție greșită“, a rezumat Florinel Chiș, directorul executiv al al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).


Continuarea, pe playtech.ro.

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole