Acuzații grave la adresa furnizorului de căldură din Capitală.
Locatarii din mai multe blocuri se plângă că RADET închide robinetul în timpul nopții, dar și ziua, când oamenii sunt plecați, iar după reclamații mărește cantitatea agentului termic.
"Acum o săptămână am observat că seara se oprește căldura. Dimineața, am observat, chiar. După ce sunăm la ei în 2-3 minute apare căldura, așa subit. Am făcut cam 6-7 sesizări la ei, în ultima perioadă", spune locatarul unui bloc.
"Rar reușim să depășim 20 de grade și de multe ori găseam 18-19 grade și nu înțelegeam de ce nu e suficient, pentru că abia suntem la 0 grade. Am făcut o sesizare în care am dat și câteva din numerele de înregistrare ale sesizărilor noastre din această săptămână, ca să se vadă că sunt diferite persoane, diferite ore. Nu suntem toți nebuni, e incredibil", afirmă o altă locatară.
Administratorul judiciar al RADET, avocatul Gheorghe Piperea
"Îmi pare rău pentru ce li se întâmplă oamenilor, dar este o realitate cu totul alta. 97% din rețea funcționează în momentul de față chiar dacă sunt foarte multe probleme cauzate de întârzierea în înlocuirea conductelor, mai mult de 4.000 de km de țeavă. Acest lucru nu se face de pe o zi pe alta.
Apa caldă este chiar la parametrii chiar mai ridicați decât cei obișnuiți. Din păcate însă presiunea este la un parametru mai problematic, pentru că țevile sunt ciuruite", a spus Piperea.
Precizările RADET
Referitor la informațiile apărute în spațiul public, în emisiunea News Magazine - moderator Mihaela Bârzilă, pentru corecta informare a opiniei publice, RADET București vă comunică următoarele:
- în urma verificărilor efectuate pentru imobilul din Bulevardul Bucureștii Noi nr. 64, scările C și D, având în vedere problemele legate de furnizarea agentului termic pentru încălzire, s-a constat că în zona unde se află situat blocul au existat în ultima perioadă probleme legate de furnizarea energiei electrice, respectiv fluctuații de tensiune a energiei electrice, care au afectat funcționarea pompelor (electrice) aflate în subsolul blocului. După fiecare oprire a acestor pompe este necesară repornirea manuală a aparatelor.
- de fiecare dată când locuitorii din acest imobil ne-au semnalat probleme legate de încălzire, un angajat al regiei autonome s-a deplasat pentru verificări, repornind pompele electrice aflate în subsol.
- în prezent, pompele funcționează normal, situația fiind monitorizată de angajații regiei autonome.