Primăria Capitalei a anunțat că actele de identitate vor putea fi eliberate și în zilele de sâmbătă și duminică, pentru a facilita participarea cetățenilor la alegerile locale și europarlamentare.
“Vrei să îţi exprimi votul la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European, respectiv, alegerile pentru autoritățile administrației publice locale?
Verifică dacă actul tău de identitate este în termenul de valabilitate, iar dacă a expirat, solicită un nou act de identitate la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor, în a cărui rază teritorială domiciliezi!”, transmite Primăria Capitalei.
Primaria Municipiului Bucuresti, prin Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București, îndrumă și coordonează activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor ale sectoarelor 1-6 și asigură condițiile optime necesare desfășurării procesului electoral, venind în sprijinul cetățenilor municipiului București de a-și exercita dreptul la vot, asigurând un program de lucru adaptat pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării celor deținute anterior, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare, astfel :
· 08.00-16.00 – în ziua de 08.06.2024 (sâmbătă)
· 07.00-22.00 – în ziua de 09.06.2024 (duminică)
Cartea de identitate se eliberează cetățeanului român pe baza cererii scrise a acestuia şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române şi a domiciliului.
Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de 7 lei şi se achită astfel:
- Directia Publica de Evidenta a Persoanelor si Stare Civila Sector 1 - on-line pe site-ul Ghișeul.ro / transfer bancar/ Internet Banking (se va prezenta la ghișeu chitanţa reprezentând contravaloarea cărții de identitate), fizic la Bănci, Oficii Poștale în contul: RO05TREZ70121330208XXXXX CUI: 12293095 sau la:
- Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 1 (Piaţa Amzei nr. 13, Sector 1, Bucureşti);
- Centre Impozite si Taxe Locale Sector 1;
Adresă: Calea Grivitei nr. 208 – 210, Sector 1, Bucureşti ;
Adresă: Str. Pajurei nr. 13, Sector 1, Bucureşti;
-Primăria Sectorului 1 București (Bd. Banu Manta nr. 9, Sector 1, Bucureşti).
- Directia Publica de Evidenta a Persoanelor si Stare Civila Sector 2 - la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 2 ; prin SMS, apelând numărul scurt 7530, cu textul (S2CI7 pentru CI si S2CI1 pentru CIP) urmat de CNP;
- Directia Generala de Evidenta Persoanelor Sector 3 - la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor;
- Directia Generala de Evidenta a Persoanelor Sector 4 - la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 4 și Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4, precum și on-line, pe site-ul propriu (www.deps4.ro);
- Directia Evidenta Persoanelor Sector 5 - la toate oficiile poştale, la filialele CEC Bank de pe raza sectorului 5, Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 5, precum și prin SMS, apelând numărul scurt 7530.
- Directia Locala de Evidenta a Persoanelor Sector 6 - la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor
În situația în care nu pot fi prezentate certificate de stare civilă, se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), caz în care se vor depune şi 2 fotografii ¾ cm şi taxa de 1 leu, achitată în acelaşi mod ca şi în cazul cărţilor de identitate, informează un comunicat transmis, miercuri, de Primăria Muncipiului Bucureşti.