Antena 3 CNN Actualitate Locale Primul accident pe podul peste Dunăre de la Brăila, chiar în ziua inaugurării

Primul accident pe podul peste Dunăre de la Brăila, chiar în ziua inaugurării

Laura Dinu
1 minut de citit Publicat la 08:50 07 Iul 2023 Modificat la 08:56 07 Iul 2023

Mai exact, o tamponare produsă din neatenție. Un șofer s-a oprit să facă fotografii, moment în care mașina sa a fost lovită din spate de o alta, scrie rador.ro.  

Cel mai scump obiectiv de infrastructură realizat în ultimii 30 de ani în România a fost inaugurat, ieri, la Brăila. Podul peste Dunăre a fost deschis circulației rutiere începând tot de ieri, de la ora 13.00. Deocamdată, podul va fi deschis doar pe timpul zilei. 

Potrivit autorităților române, obiectivul de la Brăila este cel mai lung pod suspendat din România și al treilea din Europa ca dimensiune. 

De asemenea, podul este cea mai înaltă construcție din România și cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în țară. Lucrarea a costat aproximativ 363 de milioane de euro, iar banii au fost alocați din Fondul European de Dezvoltare Regională. 

Citește și: Cât timp nu vor plăti şoferii taxa de trecere a podului de la Brăila. Irinel Scrioșteanu: "Este proiectat să dureze 120 de ani"

Din punct de vedere tehnic, podul are două benzi pe sens, trotuare și o lungime de 1,9 kilometri. Uriașele cabluri de ancoraj care susțin construcția au în compoziție fire de oțel care însumează 81.000 de kilometri. 

În ceea ce privește drumurile de legătură, acestea sunt realizate doar parțial, urmând să fie finalizate pe parcursul anului. 

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19 kilometri si două benzi de circulație pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,3 kilometri şi a fost proiectat cu o bandă de circulație pe sens. 

Șoseaua care vine de la pod va fi legată de Drumul Expres Galați-Brăila, aflat în construcție, potrivit Mediafax. 

Citește mai multe din Locale
» Citește mai multe din Locale
TOP articole