Antena 3 CNN Externe 1,6 milioane de oameni cer clemență pentru un șofer de TIR condamnat la 110 ani de închisoare după ce a ucis patru oameni, în SUA. "Doamne, de ce ei și nu eu?"

1,6 milioane de oameni cer clemență pentru un șofer de TIR condamnat la 110 ani de închisoare după ce a ucis patru oameni, în SUA. "Doamne, de ce ei și nu eu?"

Georgiana Adam
2 minute de citit Publicat la 09:41 17 Dec 2021 Modificat la 09:41 17 Dec 2021

În data de 25 aprilie 2019, Rogel Aguilera-Mederos (fotomontaj, stânga), de 26 de ani, conducea un camion de marfă pe autostrada interstatală I-70 din SUA.

Pe raza localității Lakewood din Colorado, vehiculul condus de Aguilera-Mederos a lovit aproximativ 20 de alte vehicule, inclusiv patru camioane.

Accidentul, care a avut loc la o oră de vârf, s-a soldat cu moartea a patru oameni.

Impactul multiplu a provocat o imensă minge de foc, care a incinerat multe dintre mașinile lovite.

După doi ani de la tragedie, Aguilera-Mederos a fost condamnat de judecătorul districtual A. Bruce Jones la 110 ani consecutivi de închisoare.

[GAL layout="5"]

110 ani de închisoare neîntreruptă, minimul de pedeapsă în cazul tragediei din Colorado

Judecătorul a justificat sentința aspră spunând că este constrâns de legile statale privind minimul de pedeapsă.

Pedeapsa a fost pronunțată în legătură cu 27 de capete de acuzare.

Pe site-ul Change.org, petiția în favoarea șoferului a adunat 1,65 milioane de semnături.

Documentul, adresat guvernatorului Jared Polis și tribunalelor din districtul Jefferson, precizează că Rogel Lazaro Aguilera-Mederos nu avea la activ contravenții rutiere iar cazierul său era curat.

În plus, el a colaborat cu anchetatorii și s-a conformat cererilor instanței de judecată.

Petiția de pe Change.org mai arată că șoferul de camion a trecut toate testele pentru alcool și droguri, că accidentul nu a fost comis cu intenție și că unele dintre familiile victimelor l-au iertat.

Guvernatorul este singurul abilitat să acorde clemență într-o sentință pronunțată de o instanță a statului federal. 

Daily Mail notează că Polis a comutat patru sentințe și a semnat 18 grațieri în decembrie 2020. Clemența guvernatorului poate îmbrăca forma unei reduceri de pedeapsă sau a grațierii.

Ce au constatat anchetatorii

Procurorii care au susținut cazul în instanță spun că vehiculul condus de Rogel Lazaro Aguilera-Mederos avea o viteză de 136 de kilometri pe oră la momentul producerii accidentului.

Camionul cu 18 roți era încărcat cu cherestea și se deplasa dinspre zona montană în josul autostrăzii interstatale.

Anchetatorii au constatat că șoferul a virat de câteva ori înainte de impactul distrugător, forțându-i pe alți șoferi să iasă de pe drum.

Cele patru victime în urma accidentului produse de Aguilera-Mederos sunt Doyle Harrison, 61 de ani, din Hudson, Colorado, William Bailey, 67 de ani, din Arvadal, Miguel Angel Lamas Arrellano, 24 de ani, din Denver și Staney Politano, 69 de ani, din Arvada.

Poliția a relatat că trupurile unora dintre victime au rămas încarcerate în epavele calcinate timp de multe ore după accident.

Alte șase persoane au fost rănite și transportate la spital.

Inculpat: "Doamne, de ce ei și nu eu?"

În data de 27 octombrie, Rogel Lazaro Aguilera-Mederos a fost găsit vinovat pentru 27 de capete de acuzare, între care omucidere, atac și conducere imprudentă.

În apărarea sa, inculpatul a spus că i-au cedat frânele și a pierdut controlul volanului. El susține că a făcut tot ce e omenește posibil pentru a evita impactul și a menționat că nu a părăsit locul accidentului "din respect pentru lege".

"Îmi pare rău pentru cei care au murit, îmi pare rău pentru cei răniți. Am spus de multe ori - 'Doamne, de ce ei și nu eu?'", a declarat bărbatul în fața instanței.

Însă procurorii au spus că ar fi trebuit să ia măsuri pentru a preveni accidentul, prin folosirea unei benzi de urgență pentru vehiculele cu probleme de frânare, situată cu mai mulți kilometri înainte de locul accidentului.

"În loc să facă asta, (șoferul) a luat mai multe decizii greșite", au spus reprezentanții acuzării.

Citește mai multe din Externe
» Citește mai multe din Externe
TOP articole