Anul 2016 se anunţă dezastruos pentru autostrăzi. În 2015, Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi a mai adăugat doar 13 noi kilometri la recordul ruşinos de doar 698 de km. Iar anul acesta, scenariile optimiste vorbesc de cel mult 9 km noi de autostradă.
După ce România a ajuns la recordul de a demola o porţiune de autostradă, anul 2016 începe şi mai rău.
Pe multe dintre autostrăzile despre care CNADNR spune că sunt în diferite etape ale execuţie sunt probleme grave.
Există şi un scenariu pesimist: dacă porţiunea de autostradă demolată de la Orăștie nu va fi remediată în acest an, atunci suprafaţa demolată poate ajunge şi la 4 kilometri, spun specialiştii.
Pentru Autostrada A3, tronsonul de 9 km dintre Gilău şi Nădăşelu, lucrurile sunt clare. Bucata de autostradă a rămas moştenire de la contractul cu Bechtel, având foarte multe probleme.
Acum lucrările sunt executate de UMB Spedition, firma condusă de Dorinel Umbrărescu. Doar că nu există un aviz de mediu, care să permită raderea unei păduri care se află chiar în mijlocul autostrăzii. O situţie gravă este şi pe întreaga autostradă Lugoj-Deva, lotul 2, unde deja au apărut fisuri adânci de un metru pe o porţiune de 7 km.
Prognosticurile nu sunt bune nici pentru autostrada Sebeş-Turda. Lucrările sunt prea puţin înaintate, iar niciun lot nu are autorizaţie de construcţie până în acest moment.
Mai mult decât atât, mai multe surse spun că pe lotul 4 lucrările au fost stopate din cauza unor neînţelegeri dintre constructor şi CNADNR.
Autostrada principală din masterplan, Sibiu-Piteşti, este încă în stadiul reviziurii studiului de fezabilitate, iar autostrada Comarnic-Braşov rămâne o himeră. Cu toate acestea, Comania Naţională de Drumuri îşi propune să cheltuiească aproape două miliarde de lei pentru drumuri.