Aceste campanii de promovare au drept scop deschiderea a noi oportunități de piață pentru fermierii și industria alimentară din Uniunea Europeană, precum și asigurarea unei stabilități economice a acestira.
”Sumele disponibile pentru campaniile selectate în 2024 sunt împărţite între promovarea pe piaţa internă a UE şi promovarea în ţări terţe, alocările fiind de 81,3 milioane de euro şi, respectiv, de 85,1 milioane de euro”, precizează un comunicat al Comisiei Europene, citat de Agerpres.
Țările și regiunile cu un mare potențial de creștere din afara Uniunii sunt China, Japonia, Coreea de Sud, Singapore şi America de Nord. Prin urmare, aceste state sunt identificate ca ţinte principale ale programelor de promovare.
Regatul Unit rămâne una dintre principalele pieţe de export pentru produsele agroalimentare din UE, absorbind peste 20% din exporturile din UE-27.
80% din valoarea proiectele selectate, prezentate de operatori privați, va veni de la Comisia Europeană
”Activităţile de promovare includ participarea la târguri agroalimentare, organizarea de delegaţii de afaceri în ţări terţe şi elaborarea de manuale privind accesul pe piaţă pentru exportatori”, mai precizează Executivul european.
În cadrul campaniilor de promovare de anul viitor se vor prezenta produse obținute prin practici agricole sustenabile, care contribuie la reducerea dependenţei de pesticide şi antimicrobiene, la reducerea la minimum a fertilizării solurilor şi a poluării apelor, la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, la consolidarea agriculturii ecologice şi la îmbunătăţirea calităţii vieţii animalelor.
62 de milioane de euro vor fi alocate pentru produsele agroalimentare realizate în mod sustenabil, iar 42 de milioane de euro pentru produsele ecologice.