Antena 3 CNN Economic 10% dintre fumătorii români au trecut la alternative mai puțin nocive

10% dintre fumătorii români au trecut la alternative mai puțin nocive

Georgiana Adam
5 minute de citit Publicat la 10:00 25 Sep 2023 Modificat la 11:29 25 Sep 2023

Produsele cu tutun încălzit au fost concepute pentru a oferi o experiență de fumat similară, cu un nivel mai mic de expunere la substanțe nocive. Acest lucru poate face ca trecerea de la țigări la aceste produse să fie mai ușoară și poate ajuta unii fumători să renunțe treptat la fumat.

Studiile au arătat că produsele cu tutun încălzit au potențialul de a reduce expunerea la substanțe chimice cancerigene și toxice cu până la 90% în comparație cu țigările convenționale, făcându-le o opțiune mai sigură pentru fumători. Deoarece nu există ardere și producere de fum, produsele cu tutun încălzit nu produc mirosul puternic și persistent asociat cu țigările tradiționale. Acest lucru poate fi benefic atât pentru fumători, cât și pentru cei din jurul lor.

“Suntem în categoria care schimbă un comportament. Iar schimbarea unui comportament este ceva ce necesită un context, un context emoțional, un context rațional, un context social. Prin urmare, atributul numărul unu al unui brand care vrea să schimbe un obicei este credibilitatea. Iar al doilea este autenticitatea. Dacă ești credibil, pentru că ești susținut de tehnologie și știință, și dacă ești autentic, te pui la același nivel cu fumătorul și încerci să îl însoțești pe acesta în călătoria de tranziție către alternative fără fum. Aceasta este o combinație care generează cu adevărat un brand iconic, bazat pe știință și tehnologie, care generează credibilitate, și autenticitatea care ajută la schimbarea unui comportament”, spune Stefano Volpetti, President, Smoke-Free Inhaled Products & Chief Consumer Officer, Philip Morris International.

Puteți să ne descrieți, vă rog, abordarea multi-categorială a Philly Morris International?

Categoric. Pornim de la o convingere importantă, de la o afirmație importantă: dacă nu fumezi, nu te apuca de fumat. Dacă fumezi, renunță. Dacă nu te lași, schimbă-le. Și treceți la alternative fără fum care sunt dovedite științific ca fiind o alegere mai bună. Printre acestea se numără alternative fără fum, pentru ca noi să putem aduce apusul țigărilor în întreaga lume, este important să oferim fumătorilor posibilitatea de a alege. Iar această alegere se manifestă în mai multe categorii în cadrul celor fără fum. Toate aceste categorii au ceva în comun, faptul că elimină combustia din utilizarea nicotinei. Iar prin eliminarea combustiei, acestea sunt cu 95% mai puțin nocive decât continuarea fumatului.

În percepția dumneavoastră, cum ar putea fi o marcă emblematică a generației următoare?

Există multe mărci iconice în multe categorii. Așadar, mă voi referi la domeniul meu. Și acesta este un domeniu foarte interesant, pentru că noi nu suntem în categoria care vinde un produs. Suntem în categoria care schimbă un comportament. Iar schimbarea unui comportament este ceva ce necesită un context, un context emoțional, un context rațional, un context social. Prin urmare, atributul numărul unu al unui brand care vrea să schimbe un obicei este credibilitatea. Iar al doilea este autenticitatea. Dacă ești credibil, pentru că ești susținut de tehnologie și știință, și dacă ești autentic, te pui la același nivel cu fumătorul și încerci să îl însoțești pe acesta în călătoria de tranziție către alternative fără fum. Aceasta este o combinație care generează cu adevărat un brand iconic, bazat pe știință și tehnologie
care generează credibilitate, și autenticitatea care ajută la schimbarea unui comportament.

Așadar, credeți că IQOS se comportă într-un mod care este relevant pentru noua generație de consumatori?

IQOS prima marcă de tutun încălzit din lume. Avem aproape 29 de milioane de utilizatori în întreaga lume, dintre care 75% au lăsat în urmă țigara. Așadar, nu există nicio îndoială că este o marcă de mare succes. Pe deasupra, este un brand care a reușit nu doar să devină numărul unu, ci a reușit să scrie istorie pentru fiecare dintre utilizatori. Și scrie istorie pentru că, atunci când renunți la țigările tradiționale și treci la alternativele fără fum, încă din primele săptămâni începi să vezi beneficiile acestei schimbări. Așadar, nu este doar o schimbare de produs, ci este o schimbare în viața ta. Iar marca ce îți schimbă viața este extrem de importantă pentru noi toți.

Care este ponderea produselor fără fum în veniturile dvs., în portofoliul dvs. și care sunt obiectivele pe termen mediu și lung din acest punct de vedere?

La PMI suntem foarte dedicați să aducem apusul țigărilor în lume. Iar în misiunea noastră ne-am stabilit obiective importante. Până în 2025 vrem să avem peste 50% din veniturile noastre din produse fără fum. Astăzi avem deja 35% din veniturile noastre din produse fără fum și avem 19 țări din întreaga lume în care am atins deja astăzi acel plus 50% venituri din produse fără fum. Călătoria este cu totul posibilă. Călătoria pentru a deveni o companie fără fum este absolut posibilă. Şi este absolut posibil ca până în 2030 să avem primele țări fără țigări.

Vorbind despre această călătorie, cum pot inovația și tehnologia să ajute compania dumneavoastră să progreseze în acest sens, în această călătorie către un viitor fără fum?

Transformarea PMI este remarcabilă, deoarece, dintr-o companie care producea țigări, aceasta a devenit o companie de știință, o companie de tehnologie și o companie de date. Pentru că, atunci când te ocupi de schimbarea unui obicei, ai nevoie cu adevărat de știință, de tehnologie și de date. Acest lucru este fundamental pentru că a trebuit să creăm o experiență satisfăcătoare pentru fumători, pentru ca aceștia să treacă de la țigările tradiționale la alternativele fără fum și, în același timp, să concepem o experiență care să aibă un impact semnificativ mai mic. Și, așa cum spuneam mai devreme, prin eliminarea combustiei, putem elimina 95% din substanțele cu impact nociv. Iar aceasta este probabil cea mai mare îmbunătățire a sănătății pentru această planetă, deoarece este o îmbunătățire a sănătății care este importantă pentru aproximativ un miliard de fumători din întreaga lume.

Consumatorii din diferite țări au preferințe diferite în ceea ce privește consumul de tutun și nicotină. Oare noile produse fără fum le vor schimba preferințele într-o viziune mai unitară?

Ca orice categorie nouă, și aceasta este încă o categorie nouă, la început există un segment comun de consumatori, în acest caz fumătorii din întreaga lume, care au nevoi foarte asemănătoare, preferințe foarte asemănătoare. Și acesta este motivul pentru care am creat marca IQOS și produsul IQOS în întreaga lume, în mod unitar. Pe măsură ce categoria evoluează, consumatorii intră în categoria fără fum, vom vedea tot mai multe expresii ale categoriei pentru a răspunde diferitelor nevoi și preferințe ale consumatorilor din întreaga lume. Așadar, așa cum spuneam mai devreme, extinderea portofoliului de produse fără fum pe orizontală în ceea ce privește categoriile și pe verticală în ceea ce privește nivelul de preț, sunt extrem de importante pentru noi să putem avea un portofoliu global, care să fie exprimat în diferite țări din întreaga lume într-un mod specific, care să fie în ton cu preferințele și nevoile consumatorilor locali. Așadar, este un portofoliu global, este un brand global, dar există și o versiune locală care se potrivește fumătorilor locali, pentru ca noi să putem accelera trecerea la alternativele fără fum peste tot în lume.

Material susţinut de Philip Morris România

Citește mai multe din Economic
» Citește mai multe din Economic
TOP articole