"Când am venit la treaba cu transportul gratuit în București..."Pfuaaaa, Da, ce faci, tată? Cum scoți banii? O, păi ce faci? Le tai subvenția? Le tai aia?"...N-am venit să tai nimănui nimic. Am venit să construiesc, nu să tai.", a precizat Cristian Popescu Piedone.
Acesta a explicat, la Antena 3 CNN, cum va obține banii necesari pentru a oferi gratuitate tuturor celor care vor folosi mijloacele de transport în comun din București.
"Vorbim astăzi. Când voi fi primar general, acest lucru, odată pus în contract, pentru mine cuvântul e sfânt. Cum am zis că nu mă retrag și nu m-am retras. Cum astăzi primesc toate lăturile în cap, merg înainte și nu mă dau înapoi.
Vorbim la momentul actual. Situația T 0-10 iunie, Primăria Municipiului București acordă STB-ului, sub formă de subvenție, 900 de milioane de lei anual. 200 de milioane de lei diferență de tarif, suma pe care o acoperă din costurile operaționale, cum ar fi flota STB.
Încasările STB din vânzarea cardurilor de călătorie însumează aproximativ 200 de milioane de lei anual.
Deci, cu alte cuvinte, ce vreau să vă spun. Pentru a avea un transport gratuit trebuie acoperită doar suma ce provine din încasările STB, 200 de milioane. "Cum faci, domnule primar general Piedone, treaba asta?" Pentru că la ei soluțiile simple devin foarte complexe.
La mine, soluția simplă e soluție simplă oricum faceți. Dăm prin licitație publică, spațiile STB din interiorul și exteriorul, aproximativ 2000 de vehicule STB, pentru afișaj publicitar. Nu este suficient.... Parteneriat public-privat: Primăria Capitalei și STB-ul dețin suprafețe însemnate de hale unde, spre exemplu, un producător de baterii auto...Deci scoatem aceste hale care astăzi sunt în paragină, le ducem la închiriat. Vorbesc doar din patrimoniu STB-ului.
Deci diminuăm costurile și creștem veniturile. Și coroborat cu proximativ 100.000 de metri pătrați, spații comerciale deținute și aflate în administrarea PMR. Astăzi nu au niciun venit, multe dintre ele sunt în paragină. Ok și scoatem în continuare. Nu tai subvenție, nu tai absolut nimic.
Tu cetățean, care eu îți reduc astăzi, îți dau gratuitate, ți se va elibera un card. Acel card, tu trebuie să-l folosești minim de 10 ori pe lună. Dacă nu l-ai folosit, am înțeles că comoditatea ta este a merge cu mașina, iar tu vei plăti transportul.
Astăzi, când vorbim, Primăria Sectorului 5 a implementat și implementează microbuzele școlare pentru copii. Aproximativ 350.000 de mașini sunt astăzi în trafic, în București, care duc copiii dimineața la școală.
Dacă eu iau copilul de acasă cu microbuzul și îl duc acasă și părintele merge în primă fază cu transportul gratuit, când avem o o pistă de bicicletă...Ne putem gândi și la o dezvoltare urbanistică. Am auzit contracandidați, că facem pe pasaje subterane. Domnilor, vorbiți real, nu mințiți. Există astăzi în București un cadastru al utilităților? Există astăzi un cadastru al spațiilor verzi? Nu, nu există.", a explicat Cristian Popescu Piedone, candidatul PUSL la Primăria Capitalei.