Comunele Bara şi Secaş, din Judeţul Timiş, au întregistrat în ultimele zile sute de cereri pentru acordarea vizelor de flotant, chiar în prag de alegeri locale 2020.
În comuna Bara, la 12 septembrie 2020, erau 328 de noi resedinţe, faţă de cei 261 de alegători înscrişi pe listele permanente. Iar în comuna Secaş s-au înregistrat, 276 de flotanţi, faţă de cei 285 de alegători, precizează reprezentanţii primăriei.
Subprefectul Mircea Băcală a anunţat Biroul Electoral Judeţean că sunt sute de noi alegători în cele două comune şi este nevoie de tipărirea suplimentară de buletine de vot.
S-a stabilit „imprimarea suplimentara, prin grija Institutiei Prefectului – Judetul Timis, a unui numar de 276 buletine de vot pentru alegerea primarului, precum si a unui numar de 276 buletine de vot pentru alegerea consiliului local, pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale din anul 2020, pentru comuna Secas, judetul Timis”, dar şi „imprimarea suplimentara, prin grija Institutiei Prefectului – Judetul Timis, a unui numar de 328 buletine de vot pentru alegerea primarului, precum si a unui numar de 328 buletine de vot pentru alegerea consiliului local, pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale din anul 2020, pentru comuna Bara, judetul Timis”.
Numărul alegătorilor a crescut brusc în ultimele zile
Fenomenul nu este întâmplător. În an electoral şi cea mai pustie comună din judeţul Alba se "repopulează". 70 de oameni au cerut vize de flotant într-o comună unde primarul a fost ales cu 87 de voturi
Viza de flotant se va acorda cu o serie de restricții. Pentru a o obține, în primul rând persoana care o cere trebuie să locuiască cel puțin 15 zile la domiciliul secundar.
În plus, solicitantul trebuie să declare la Evidența Populației motivul stabilirii reşedinţei şi, dacă sunt mai multe cereri la aceeaşi adresă, poliția va face verificări la fața locului.
Dacă în urma verificărilor se constată că persoana respectivă nu locuieşte efectiv la adresa declarată, solicitarea de reşedinţă se respinge.
„Direcţia de Evidenţă a Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a introdus noi măsuri de verificare suplimentară pentru adresele unde se constată un număr mai mare de cereri pentru stabilirea reşedinţei. Acestea au fost transmise şi către Serviciile de Evidenţă a Persoanelor din teritoriu pentru a fi aplicate. Astfel, în toate situaţiile în care se înregistrează cereri pentru stabilirea reşedinţei, solicitantul va declara pe propria răspundere că locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară. Declaraţia va fi consemnată pe cerere, în faţa funcţionarului de evidenţă a persoanelor”, a declarat luni, 7 septembrie, purtătorul de cuvânt al MAI, Monica Dajbog.