Toţi pasagerii întârzie de când a nins. Pentru că pline de zăpadă sau de gheaţă, avioanele nu zboară.
Sloiurile de gheaţă sunt îndepărtate sub presiunea unui jet de apă caldă amestecată cu lichid degivrant. De pe fuzelajul avionului, de pe aripi şi de unde mai cere pilotul, căruia îi indică aparatele din bord. Uneori aeronava se curăţă cu numai o sută de litri de lichid, alteori cu două-trei mii. Şi poate dura destul de mult.
Gheaţa de pe aripi, de exemplu, face avionul greu, instabil şi inoperabil. Şi nu i se poate controla direcţia de zbor. După baia de la sol, dacă mai prinde gheaţă în aer se curăţă singur, suflând prin supape, aer cald.
O muncă minuţioasă este şi curăţarea zăpezii din calea avionului.
Deszăpezirea, pe pista aeroportului din Băneasa se face între o decolare şi-o aterizare. altfel nu se poate curăţa zăpada dacă ninge încontinuu. Patru utilaje curăţă pista, câteva basculante mută zăpada. Zi şi noapte, câtă vreme va mai ninge la Bucureşti.
Observator