Antena 3 CNN Actualitate WEBUILD a descoperit cauzele deteriorării asfaltului de pe Podul de la Brăila | Senzorii care monitorizează traficul au întregistrat totul

WEBUILD a descoperit cauzele deteriorării asfaltului de pe Podul de la Brăila | Senzorii care monitorizează traficul au întregistrat totul

Compania WEBUILD, cea care a construit Podul de la Brăila, a descoperit, cu ajutorul senzorilor care monitorizează traficul, cauzele deteriorării asfaltului de pe cel mai mare pod din România.

alan scutti
WEBUILD a descoperit cauzele deteriorării asfaltului de pe Podul de la Brăila | Senzorii care monitorizează traficul au întregistrat totul Sursa foto: gandul.ro
de Georgiana Adam    |    19 Sep 2023   •   20:43

WEBUILD a descoperit că principalele cauze ale deteriorării asfaltului de pe podul de la Brăila sunt TIR-urile care vin din Ucraina, şi nu numai, şi care transportă cantităţi peste masa maximă autorizată, dar şi nerespectarea vitezei de deplasare.

În plus, spun reprezentanţii companiei italiene, în lunile de vară, nu a fost respectată nici decizia de limitare la 7,5 tone. Drept urmare, în condiţiile în care limita de masă era de 7,5 tone în perioada de vară, când temperaturile au depăşit 35 de grade Celsius, asfaltul de pe pod a fost deteriorat de camioanele încărcate, ce aveau o masă de 40 de tone.

Astfel, toţi aceşti factori au condus la deteriorarea asfaltului turnat pe prima bandă de pe pod, pe sensul Tulcea - Brăila.

Alan Scutti, technical manager WEBUILD, a explicat, într-un interviu pentru gandul.ro, motivul pentru care asfaltul s-a deteriorat doar pe prima bandă a podului, pe sensul dinspre Tulcea către Brăila.

"Mulți oameni au observat acest lucru și întrebarea este și una de ce aceste făgașe sunt prezente doar pe calea 1, unde calea 1 este de la partea Jijilei spre Brăila și nu invers? Vă zic imediat de ce: toate camioanele încărcate în mod excedent, pe care vi l-am menționat, vin din Ucraina sau vin și din alte părți, din Constanța, de la Marea Neagră, nu știu, și din păcate și drumul care leagă și se leagă de contractul nostru refăcut, dacă nu mă înșel sau dacă nu e refăcut, era într-o strare excepțională, are niște făgașe incredibile. Deci, oare de ce aceste făgașe?", a declarat Alan Scutti.

Totodată, reprezentantul WEBUILD a mai explicat că asfaltul nu este turnat peste o structură de beton, ci peste o structură metalică a podului.

"În primul rând, îmi permite să zic două cuvinte referitor la normativul românesc care vorbește de mixturi asfaltice pe beton, pe poduri de beton. Din păcate, noi nu avem o structură cu beton deasupra, este o structură metalică ortotropă, deci nu are beton deasupra. Și ce înseamnă asta? Afectează primul strat de asfalt și celelalte. Poate într-un mod diferit, s-ar putea. Avem niște normative de referință în România? Nu cred!

Avem alte exemple de poduri în România suspendate? Nu! Noi am am încercat să dăm niște sfaturi, să încercăm să dirijăm spre calea bună, dar din păcate avem niște restricții, care sunt normele și uitați ce se întâmplă", a mai precizat technical manager-ul WEBUILD.

×
Subiecte în articol: podul de la Brăila
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile
Parteneri
x close