Mulţi români preferă să cumpere maşini scumpe, de 40-50.000 de euro, care impresionează. Însă, în majoritatea cazurilor contează doar aspectul exterior, dotările fiind unele standard, pentru a nu creşte preţul autoturismului.
Culorile preferate sunt alb şi negru. Sunt singurele detalii care contează cu adevărat. De la începutul anului până acum, vânzările au crescut cu 30% faţă de aceeaşi perioadă din 2011.
Limuzinele sau SUV-urile, mai ales negre, sunt preferatele cumpărătorilor de la noi. Dotările contează mai puţin şi acolo se fac şi cele mai mari economii. Dar puţini îşi dau seama că doar pe afară e vopsit gardul. Aşa ajung străinii să rămână cu gura căscată când văd câte maşini scumpe sunt în România.
Valoarea automobilelor vândute de la începutul anului depăşeşte şase milioane de euro. Un paradox, având în vedere că vânzările de maşini ieftine au scăzut cu 10%.