Nu ne putem permite anularea taxei auto, pentru că asta ar însemna pierderea a 100.000 de locuri de muncă. Afirmaţia îi aparţine ministrului Economiei Varujan Vosganian, care a declarat că urmează o discuţie cu partidele parlamentare, pentru a vedea dacă acestea sunt de acord cu actuala formulă de calcul. ?Poate pe unii îi doare mâna când bagă mâna să mai scoată nişte bani pentru taxă, dar poate pe unii îi dor nările. În Bucureşti, emisiile poluante sunt mai mari decât în orice capitală europeană?, a continuat ministrul.
Noua grilă de calcul prevede majorarea taxei de primă înmatriculare pentru autoturismele noi şi scăderea celei pentru maşinile vechi. Potrivit modificărilor, taxa auto creşte chiar şi de trei ori în cazul maşinilor noi şi scade, în medie de 10 ori, pentru cele vechi, de 14-15 ani.
Constructorii auto sunt convinşi însă că măsura e greşită. Francois Furmont, directorul general Automobile Dacia, a declarat în cadrul emisiunii Ştirea Zilei că ?măsura pune în pericol securitatea rutieră?. Din cauza taxei, spun constructorii, românii nu se vor mai grăbi să cumpere maşini noi, iar asta ar putea afecta industria auto internă, se teme productorul de la Piteşti. ?Industria auto este ca o locomotivă. Sunt 200.000 de angajaţi, dintre care 100.000 numai la Dacia?, a precizat el.
Antena3.ro