Antena 3 CNN Actualitate Viteza medie a trenurilor de marfă în România este de 16 km/h. Drumul unui marfar, de la Constanța la Arad, ar dura între 7 și 12 zile

Viteza medie a trenurilor de marfă în România este de 16 km/h. Drumul unui marfar, de la Constanța la Arad, ar dura între 7 și 12 zile

Mia Lungu
1 minut de citit Publicat la 19:52 30 Aug 2021 Modificat la 19:52 30 Aug 2021
tren-marfa-romania
Sursa foto: Hepta

“Gradul redus de automatizare şi numărul ridicat al restricţiilor de viteză se reflectă negativ asupra vitezei medii comerciale a trenurilor de marfă”, transmite Consiliul Concurenței.

În urma analizei, reiese că, deşi piaţa românească de transport feroviar de marfă este concurenţială, profitabilitatea acestei activităţi este redusă.

Astfel, ponderea transportului feroviar de marfă din România, în total moduri de transport, a fost de 12%, în timp ce transportul rutier a deţinut o pondere de 68%.

“Viteza redusă de circulaţie pe calea ferată şi favorizarea transportului rutier, prin restituirea accizei pe carburanţi transportatorilor rutieri de marfă, au determinat o scădere a profitabilităţii transportului feroviar de marfă, comparativ cu transportul rutier. 

Este necesară alocarea corespunzătoare a fondurilor de la bugetul național și utilizarea eficientă a fondurilor europene destinate infrastructurii feroviare pentru a crește gradul de automatizare și de electrificare a căii ferate”, se mai notează în studiu.

În anul 2020, în condițiile pandemiei, traficul feroviar de marfă s-a diminuat cu 6,6%, iar numărul trenurilor de marfă puse în circulație a scăzut cu 15,4%, față de anul anterior.

“CFR SA trebuie să permită ca operatorii de transport feroviar să își aleagă singuri furnizorul de energie electrică“

Consiliul mai recomandă CFR să permită ca operatorii de transport feroviar să își aleagă singuri furnizorul de energie electrică pentru creșterea profitabilității transportului feroviar de marfă și la tarife mai mici pentru utilizatorii acestui serviciu.
 

 

×
x close