Antena 3 CNN Actualitate Visul lui Ceauşescu, Canalul Bucureşti - Dunăre, ar putea fi realizat cu bani europeni. Soluția pentru porturile blocate de transporturi din Ucraina

Visul lui Ceauşescu, Canalul Bucureşti - Dunăre, ar putea fi realizat cu bani europeni. Soluția pentru porturile blocate de transporturi din Ucraina

Mia Lungu
1 minut de citit Publicat la 11:18 27 Mai 2022 Modificat la 11:18 27 Mai 2022
canalul bucuresti dunare
Sursa foto: Grup Infrastructura

Lucrările la canal au început în anul 1986, iar până în anul 1989, a fost executat în proporţie de 60%. Acum, autorităţile au aprobat refacerea studiului de fezabilitate pentru obţinerea finanţării europene. Costurile investiţiei se ridică la 1,7 miliarde de euro.  

"Cele două râuri Dâmboviţa şi Argeş de la Bucureşti vor fi barate, acolo apa va veni gravitaţional cu costuri mult mai mici, dezvoltăm agricultura cu irigaţii toată zona piscicolă, locuri de muncă, turism şi să nu uităm că 80 la sută din lucrare a fost executată", a spus Daniel Georgescu, director general Administraţia Canalelor Navigabile, pentru Ştirile PRO TV.

Dacă proiectul va fi dus la bun sfârșit, Capitala va fi legată de Portul Constanţa şi de celelalte oraşe europene care au porturi la Dunăre.

Calea navigabilă ar fi cea mai rapidă şi ieftină pentru transporturile de marfă, cu atât mai mult acum, când toate porturile româneşti sub blocate cu mărfuri din Ucraina. Noile rute vor putea fi folosite inclusiv turistic şi pentru agricultură.

Bucureştiul ar putea avea două porturi: 1 decembrie şi Glina ceea ce înseamnă croaziere din Capitală până în Delta Dunării, dar şi până la Belgrad, Budapesta, Viena sau Regensburg.

Studiul arată că cel puţin 10.000 de turişti ar folosi aceste rute, cu o medie de consum de 300 de euro de persoană.

Moren Abdurati, șef departament proiecte europene ACN a explicat: “Revizuirea studiului de fezabilitate din 2012 presupune în fapt evaluarea în teren a amenajării construcțiilor. Reactualizarea studiului de fezabilitate am estimat că o vom face în 9 luni de zile”, a declarat acesta la știrile PRO TV.

“Cele două râuri Dâmbovița și Argeș de la București vor fi barate, acolo apa va veni gravitațional cu costuri mult mai mici, dezvoltăm agricultura cu irigații toată zona piscicolă, locuri de muncă, turism și să nu uităm că 80 la sută din lucrare a fost executată”, a precizat Daniel Georgescu, director general Administrația Canalelor Navigabile, pentru sursa citată.

Potrivit proiectanților, în cazul în care Canalul se va realiza de această dată, investiția va fi recuperată în 25 de ani.

×
x close