Compania UMB, sub conducerea lui Dorin Umbrărescu, a obținut recent aprobarea Ministerului Transporturilor pentru a începe construcția unui viaduct spectaculos peste lacul Cernica. Acest viaduct reprezintă o componentă crucială a Lotului 4 al Autostrăzii A0 București Nord, un proiect mult așteptat ce va îmbunătăți semnificativ infrastructura de transport în zonă.
Proiectul viaductului are o importanță deosebită pentru șoferii din Constanța, oferind o rută mai rapidă către aeroportul Henri Coandă și nordul Capitalei. Evitând centura aglomerată și traversările complicate prin oraș, acest viaduct va furniza o alternativă vitală pentru a descongestiona traficul.
Studiul de Mediu a fost finalizat de către Ministerul Transporturilor, iar autorizația de construcție pentru viaductul impresionant, care se va întinde pe o lungime de 1274 de metri, a fost emisă. Inițial estimat la 52 de milioane de lei, costul proiectului a fost revizuit semnificativ, ajungând acum la 220 de milioane de lei pentru Etapa a II-a.
Costurile totale autorizate pentru proiect se ridică la 272 de milioane de lei, dintr-un contract total de 312 milioane de lei. Durata lucrărilor este estimată la 18 luni.
În plus față de viaductul peste Lacul Cernica, Lotul 4 al Autostrăzii A0 va include și un pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița, cu o lungime de 504 metri. Această secțiune a autostrăzii, care trece prin județul Ilfov între DN3 și nodul rutier A2, va facilita conexiunea între diversele zone și va îmbunătăți semnificativ infrastructura de transport.
Interconectarea Lotului 4 cu Lotul 3 Nord, în construcție de către compania chineză CCECC, va aduce beneficii semnificative pentru mobilitatea în regiune și va contribui la dezvoltarea economică a zonei, potrivit constructiv.ro.