„Deși Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție banii, linia de metrou spre aeroportul din capitală este în continuare doar un proiect. Lucrările urmau să înceapă în a doua parte a anului trecut, după ce Comisia aprobase, în februarie 2019, alocarea a peste 517 milioane de euro pentru construirea unei secțiuni de 6 km din totalul de 14 km a magistralei M6. Suntem la mijloc de 2020 și situația este neschimbată”, a scris Eugen Tomac pe pagina sa de Facebook.
Răspunsul de la Comisia Europeană
Euparlamentarul a precizat că a întrebat Comisia Europeană în ce stadiu se află acum acest proiect. „Răspunsul oferit de comisarul european pentru coeziune și reforme, doamna Elisa Ferreira, este lămuritor. Achiziția de terenuri nu este încheiată. Contractul de proiectare și construcție cuprins între stațiile 1 Mai și Tokyo: în curs de desfășurare a procedurii de achiziții publice.
Contractul de proiectare și construcție a stației Tokyo în direcția Otopeni: în curs de examinare de către autoritatea contractantă. Firește, întârzierea începerii lucrărilor va însemna întârzierea finalizării proiectului. Prin urmare, nu vom avea metrou spre Otopeni în vara lui 2023 și probabil nici prea curând după această dată”, a adăugat liderul PMP.