Astfel, un document transmis la 1 iulie 2008 de fostul ministru al Finanţelor Varujan Vosganian către colegul de la Transporturi, Ludovic Orban, arată că proiectele de investiţii în infrastructură va duce la rezultate în alt mileniu, scrie Gardianul. Potrivit documentului, în condiţiile finanţării de la bugetul de stat din perioada 2005-2007, marile proiecte de investiţii din infrastructură, unele datând de dinainte de 1989, au durata estimată de finalizare între 82 şi 1730 de ani.
La vremea respectivă, ministrul Vosganian atragea atenţia că, în ultimii ani, Ministerul Transporturilor nu a prioritizat proiectele, ci a continuat să propună altele noi. El remarca că alocările de fonduri s-au făcut nejudicios, acestea fiind orientate într-o măsură considerabilă pentru alte cheltuieli de investiţii, multe la categoria Ťdotări independenteť, aici fiind incluse achiziţiile de automobile, utilaje, mobilier şi aer condiţionat. Ministrul a calculat că în atare condiţii, pentru ?proiectul de reabilitare a drumurilor naţionale etapa a VI-a (1.112 km)?, programat a fi finalizat în anul 2012, durata de finalizare este de circa 1731 de ani. Iar construcţia infrastructurii de acces la podul Calafat-Vidin, programat a fi finalizat în 2010, se estimează o durată de circa 1479 de ani.
În document se arată că nu mai există bani pentru finanţarea proiectelor de infrastructură şi se face o analiză a termenilor de finalizare în condiţiile unei bugetări conform perioadei 2005-2007 sau cea din 2008l. În ambele cazuri, termenul de finalizare va fi depăşi pentru diferite proiecte din cele 70 analizate între 82 de ani şi peste 1700 de ani.
Antena3.ro