Frunza din brandul turistic ar trebui să fie imprimată pe etichetele tuturor produselor agro-alimentare româneşti, a declarat ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără. Acesta a mai precizat că mierea, fructele şi carnea de ovine vor fi promovate extern prin campanii comune cu Italia, Grecia, Cipru, Tunisia şi Bulgaria.
"Eu mă gândesc serios ca brandul acesta naţional să vină şi pe produsele agricole româneşti, mai ales că l-a preluat şi Lucian Bute. Eu cred că acest brand, dincolo de dezbaterea care a fost şi care a trecut în zona politică, de ce nu l-ai aduce şi l-ai stiliza pe toate produsele care aparţin României? Şi pe produsele care se duc la export, dar şi pe cele care se vând în ţară", a declarat agenţiei Valeriu Tabără pentru
Mediafax.
Potrivit ministrului, postarea frunzei pe produs ar creşte responsabilitatea firmei producătoare. "Atunci când pui o etichetă şi un brand ferm pe un produs înseamnă resposabilitatea celui care a făcut şi pune acea etichetă. Cred că foarte mulţi au conştiinţa că produsul lor e un produs bun. Eu voi susţine, ca ministru, o astfel de iniţiativă. Vă daţi seama că i-aş obliga, dar nu pot", a adăugat Tabără.
Ministrul Valeriu Tabără a mai anunţat că România urmează să-şi promovze produsele pe piaţa externă împreună cu alte ţări.
La începutul lunii august, ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat că orice firmă care vrea să folosească elementele vizuale ale brandului poate să facă acest lucru, dar în anumite condiţii.
"Până acum, foarte mulţi agenţi economici s-au arătat interesaţi de acest lucru şi în foarte scurt timp veţi vedea logoul pe etichetele multor produse, semn că agenţii economici au înţeles importanţa acestui demers. Gândiţi-vă cât de multe produse şi servicii sunt angrenate în industria ospitalităţii şi veţi înţelege de ce sectorul turistic este important în economia generală şi de ce trebuie promovare. Pe noi ne bucură faptul că tot mai multă lume îşi arată sprijinul pentru proiect şi crede în utilitatea lui", a declarat Elena Ucrea în luna august.